TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mulig kjøp av Mk3

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #33287  av AJ82

Heisann.

Har fått tilbud om å kjøpe en 86 eller 87 mod MK3 uten turbo. Bilen har gått 140k, alt av utstyr, targatak, alarm, alle servicer, ikke rust som jeg har sett, fin i lakken.. 2 eiere, eldre. Teknisk veldig bra.. Denne får jeg for 65k.. For meg høres dette veldig bra ut.. eller??

Han som eier den (en jeg kjenner) sier også at den kan trimmes til ca 350hk for 20.000 ekstra. Bytter vel motor tenker jeg.. Er dette usannsynlig.. Synes det høres billig ut...

Hva er det ellers som burde sjekkes på disse bilene.. Noen valige feil og mangler...

Takknemlig for alle svar!

MVH A.J.
 #33288  av @lpher

AJ82 skrev:Heisann.

Har fått tilbud om å kjøpe en 86 eller 87 mod MK3 uten turbo. Bilen har gått 140k, alt av utstyr, targatak, alarm, alle servicer, ikke rust som jeg har sett, fin i lakken.. 2 eiere, eldre. Teknisk veldig bra.. Denne får jeg for 65k.. For meg høres dette veldig bra ut.. eller??

Han som eier den (en jeg kjenner) sier også at den kan trimmes til ca 350hk for 20.000 ekstra. Bytter vel motor tenker jeg.. Er dette usannsynlig.. Synes det høres billig ut...

Hva er det ellers som burde sjekkes på disse bilene.. Noen valige feil og mangler...

Takknemlig for alle svar!

MVH A.J.
65000,- for et eksemplar som det der hørtes skikkelig billlig ut ja :-)
Hva gjelder vanlige feil og mangler på mkIII så er nok ikke jeg rette bukkenebruse serru....så vi får vente litt å se om noen av mkIII expertene dukker opp med noen oppklaringer her :-)

Foresten...hvor i landet er du stasjonert da?

@lpher

#33289  av Mr2 Mk2

det MÅ da være billig!! :shock:

#33290  av AJ82

Er stasjonert i Oslo... Bilen står i oppvarnet garasje i sentrum :wink: Han som eier den nå har arvet den av sin onkel.. Er mest ute etter å bli kvitt den nå.. Står ikke til salgs på nettet enda, heldigvis.. Har fått førsteretten på den... Ble selv overrasket over hvor strøken den var..

Lurer også på om noen vet hva slags styling det er på bilen under.. Vil ha den fronten, men husker ikke hvor jeg fant den...
Vedlegg
supra_1772_23794038.jpg
supra_1772_23794038.jpg (64.16 kiB) Vist 5727 ganger

#33295  av Turbotrille

Syns nå du har fått godt svar på Bilforumet jeg.
Kan nok være flere som kan komme med synspunkter også.
Men 65000,- for denne bilen er absolutt ingen upris akkurat.
Hvilken årsmodell er det? Er den solgt ny i Norge, eller er det import?

#33334  av @lpher

Jeez...holdt på å få hjertestopp her jeg...trodde det var den bilen som ble avbildet her :-)

@lpher

#33341  av AJ82

@lpher skrev:Jeez...holdt på å få hjertestopp her jeg...trodde det var den bilen som ble avbildet her :-)

@lpher
hehe, blir det denne bilen kommer den garantert ikke til å se noe dårligere ut :wink:
Bilen er en 86 eller 87 modell.. Ny i Norge. Må få tak i de som skal gjøre ombyggingen å få greie på nøyaktig hva de har tenkt å gjøre...

Et par bilder under... PS: Bilen skal omlakkeres!
Vedlegg
bak.JPG
bak.JPG (27.89 kiB) Vist 5695 ganger
front.JPG
front.JPG (21.53 kiB) Vist 5695 ganger

#33342  av memo

den så helt utrolig strøken ut da?
ihvertfall utvendig... er den like strøken innvendig, og han selger den for 65.000.. kjøp den :)

#33344  av AJ82

Er egentlig enda finere enn på bilde... Har stått lenge i garasjen, så er endel støv og smådritt på den.. Men etter vask og polering vil den nok skinne!

Blir nok denne bilen ja.. Bare usikker på det trim greiene. Vil ikke ende opp med 205 hk, hvis det plutselig viser seg at det koster en formue og få litt fart i den :wink:

Ingen som vet noe om typiske feil og mangler på disse bilene??

#33407  av TOYPARTS

AJ82 skrev:Er egentlig enda finere enn på bilde... Har stått lenge i garasjen, så er endel støv og smådritt på den.. Men etter vask og polering vil den nok skinne!

Blir nok denne bilen ja.. Bare usikker på det trim greiene. Vil ikke ende opp med 205 hk, hvis det plutselig viser seg at det koster en formue og få litt fart i den :wink:

Ingen som vet noe om typiske feil og mangler på disse bilene??
Fronten som er avbildet over er bomex, eller evo, er ikke helt sikker.
Når det gjeller feil på bilene så er det dårlige pakninger i targataket, stor slitasje på diferensialsperrene, motorene er dårlige 90% får lagerbank på 180000-210000km, foringer øvre og nedre bærearm foran, opphengskulene bak, 3gir i kassene på turbobilene, slitasje på kammene i toppen, og sist men ikke minst utroligt dårlige toppakninger.
Om det finnes noen som vil bygge om den bilen til turbo for 20000,- så må du bare hive deg over det, jeg tar ca 35k for en sånn jobb, med deler.

MVH Erik

#33490  av AJ82

Takk skal du har Erik... Hvis jeg ikke stoler helt på de gutta, er det mulig jeg overlater jobben til deg :wink:
Kommer tilbake med mer info så fort jeg har snakket med dem...

PS: Fant fronten på Suprastore... Evo!

#33497  av KK-ma70

65ker ingen pris. ga 90k for min med alt tenkelig utstyr, non turbo. da var den 98%strøken, men nå har den fått et problem alle Toyota har(så å si det eneste problemet) RUST. HELV......SALT

#33546  av AJ82

Nå er heldigvis denne rustfri... Bare litt kjørt om sommeren og står i oppvarmet garasje om vinteren :wink:

Blir nok mest sannsynlig denne bilen, og da blir det kjøp av Evo fronten, hellakkering, nye felger, fjærer og dempere til å begynne med. Trim kommer nok til sommeren, eller så fort jeg har råd...

Ellers er jeg veldig takknemlig for alle tips dere kan komme med. Vet foreløpig ikke alt for mye om disse bilene...

Snakket forresten akkurat med en som mente at det var litt vanskelig boltsirkel på disse, at det kanskje ikke var så mange felger å velge mellom... Stemmer dette??

MVH

A.J.

#33549  av TOYPARTS

AJ82 skrev:Takk skal du har Erik... Hvis jeg ikke stoler helt på de gutta, er det mulig jeg overlater jobben til deg :wink:
Kommer tilbake med mer info så fort jeg har snakket med dem...

PS: Fant fronten på Suprastore... Evo!
Du må ikke finne på å bestille noe fra de (svindel)
Da må du bestille fra http://www.suprasport.com hils jeff fra meg

MVH Erik

#33550  av TOYPARTS

AJ82 skrev:Nå er heldigvis denne rustfri... Bare litt kjørt om sommeren og står i oppvarmet garasje om vinteren :wink:

Blir nok mest sannsynlig denne bilen, og da blir det kjøp av Evo fronten, hellakkering, nye felger, fjærer og dempere til å begynne med. Trim kommer nok til sommeren, eller så fort jeg har råd...

Ellers er jeg veldig takknemlig for alle tips dere kan komme med. Vet foreløpig ikke alt for mye om disse bilene...

Snakket forresten akkurat med en som mente at det var litt vanskelig boltsirkel på disse, at det kanskje ikke var så mange felger å velge mellom... Stemmer dette??

MVH

A.J.
Boltsirkelen er 5*114,3 mange japser som går på det samme

MVH Erik