TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tak lekker

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #268593  av roste1

Hei, Mitt T tak er ikke tett i store nedbør med reing og når jeg vasker med høytrykk. Lekker mellom vindu og tak. Må jeg bytte taket? eller får man noe nye gummi lister? hvordan gjøres dette? og hvor får jeg kjøpt det? og hva er prisen? lekker i bakkant mellom vindu og tak...

mvh Tor Håkon Røste

#268594  av Nico_18

det er ett ganske normalt problem blant mr2 eiere. smør listne med silikonspray. du får byttet listne, men er litt jobb.. jeg har nettop vært i jobb med vinduene mine, fixet det og nå er det tilbake, anbefaler å bare se bort i fra det hvis det ikke er sånn alt for ille, min lekker da kun med høytrykk når jeg spruter oppnefra og ned og bakfra mot front

#268604  av roste1

ok. ja det går bra i duske rein. Men ikkr under bilvask og mere reng da. Men skal prøve med det du sa. Men hva må gjøres om det blir for ille da?
hvor mye jobb snakker vi om?

#268624  av hmsilset

Legger pressenning over jeg:) Det er oftest den på skuldrene det har kommet inn igjennom taket på de mr2ene jeg har hatt.Er ett veldig lite område det kommer igjennom.Gjennomsiktig silicon er tingen å tette det med.Trenger bare en liten dert og det blir knapt synelig 8)

#268630  av roste1

ja, det er der det lekker her også.. Ja. får mulig ta på litt silikon og la det tørke, du mener baderoms silikon da eller? vil det bie der altå?

#268634  av hmsilset

roste1 skrev:ja, det er der det lekker her også.. Ja. får mulig ta på litt silikon og la det tørke, du mener baderoms silikon da eller? vil det bie der altå?
Ja,jeg ville brukt sånn silikon om jeg blir lei dryppinga.Ta på olje eller krem eller lignende på enten glasstaket eller stål taket da så det ikke fester seg i begge ender

#268635  av roste1

hehe, ja eller la vinduet stå opent. er jo i vindu det lekker.. får se da vet dere. har du prøvd dette eller? trodde det ville dette av ganske fort jeg

#268638  av hmsilset

roste1 skrev:hehe, ja eller la vinduet stå opent. er jo i vindu det lekker.. får se da vet dere. har du prøvd dette eller? trodde det ville dette av ganske fort jeg
må ha silikonen der det kommer inn og det er jo i takskjøten.nei har ikke prøvd det selv men så det lå igjen litt silikon på min etter jeg kjøpte den og det må ha funka en god stund.

#268668  av Sven

Funker bra den. Er billig og. Bare pass på å ha korte nok skruer, ellers kan du få en kjip og irriterende lyd i plastdekselet.

#268914  av TrustNo1

Det kan godt faktisk hende at det som skal til er rett og slett å justere låsemekkanismen som fester luka en smule. Eventuelt bytter ut sylinderne der den fester seg om det er slark i disse. Mener også å huske jeg så en annen post om dette her ett sted.

#268990  av BT-GTI

genialt sven har ikke tenkt på dette før... får ta å gjøre det når jeg begynner å plukke bilen fra hverandre..

#269001  av Mr2Even

En annen løsning kan være å legge rutelim eller lignende under pakkningen. Det er foresten dreneringsrør som kan bli tette på T-taket også.

#269008  av celicagt4205nord

det er nok bra å smøre inn alle pakninger med silikonspray nå før vinteren...gjelder alle biler...så slipper dere å dra håndtaket av bilen om morningen :D