TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• BREMSET SUPRAEN.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #33461  av 240 z

målte effekten på supraen i går.på rullende landavei.168,5 hk på 5653 rpm 237,5 nm på 4503 rpm.
da er motor bare gått 275 000k

#33468  av CelicaTurbo

Høres jo bra ut det, hva er gjort med motoren? Det er en 2.8 liter? :)

#33474  av MR2turbo

Bra det! :D

#33552  av sindrejl

tør ikke bremse dritn min jeg :P redd jeg får mål 110hk eller.no

#33563  av CelicaGT

Nokken på vestlandet som har rullande landvei??? Bergen???

#33572  av Christian

Polly motorsport ligger vel i Bergen, får mye skryt :)

#33583  av kennethx

Hmm, hva ligger prisene på slik på egentlig? Hadde jo vært litt artig å fått en graph eller to plottet ut...men koster det en arm og en fot så holder jeg meg til streetdyno *kremt*

#33585  av Christian

Ligger vel på ca 1000kr timen, om du ikke er så heldig at du kjenner noen...

#33586  av kennethx

Hvor lang tid tar det å kjøre opp bilen, stroppe den fast og kjører et par runs da? 30 mins må jo holde vel?

#33588  av Christian

Beregn 1 time du, tida går fort. Dessuten lurer jeg på om det blir fakturert 1 time uansett...?

#33596  av Speeder

Det hender jo det arransjeres slike "dyno-runs" av f.eks Be-4-you. Da ligger somregel prisen godt under 1000 lappen, men da er det jo ikke snakk om noe justering av motor eller noe slikt. Men du får da testet bilen på rulle. Samtidig som det sikkert er artig å være der sammen med en hel gjeng.

Og le litt av cosworth gutta som bommer med ca 100hk på tippinga si :lol:

#33598  av 240 z

bremset bilen hos aktiv bilservice(POLLY).koster 1000,- inkl.mva.for bremsing.ev.justering kommer i tillegg.
motoren er en orginal 2.8l på 170 hk.har bare justert tenningen optimalt.
hadde et par drag på rullen før jeg justerte tenningen.da manglet jeg ca 15 hk..jeg suns bilen gikk bra.

#33604  av CelicaTurbo

bare synd det ikke er noen 4wd-rulle i bergen da, ikke som jeg kjenner til ihvertfall.. Norhspeed skulle vist få en slik men har ikke fått det enda, og det siste jeg hørte nå er at dem har problemer med 2wd rullen sin også :?

#33611  av 240 z

polly har noe for 4x4 også.det blir skrudd på hjulene.det skal være mye mer nøyaktigt enn g-kraftmåler.han kommer med 4x4 rulle til sommeren/høsten snakker han om.
det koster en del penger å invistere i helt nytt utstyr.

#33627  av @lpher

Bjørnstad Bil på Fanrem (Utafor Trondheim) tar 1.300,- for en 'time' om jeg ikke husker helt feil :-)

@lpher