TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ikke sÃ¥ mye som skall til

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #270940  av Ã¸xseth

det skall ikke så mye til for å antenne bensin

#270941  av hmsilset

tennte hun opp en sigarett eller?

#270946  av Ã¸xseth

gnist fra genseren hennes

#270948  av Ã¸xseth

her er en annen, men ikke noe med bensin og gjøre... sykt glatt :shock:

#270951  av CelicaTurbo

hmsilset skrev:tennte hun opp en sigarett eller?
Statisk elektrisitet ;) Hadde hun ikke gått inn i bilen og satt seg i setet for så å gå ut igjen så hadde det nok ikke skjedd heller..

#270955  av sindrejl

er noen få stasjoner i norge som har slik at man slipper å holde i håndtaket på bensinpumpene også (alle diesel pumper har vel slike). Feks på shell torp :) Digger å fylle der, men pga mange slike saker i usa setter jeg meg aldri inn i bilen mens jeg venter på at det skal bli fylt opp. står bare ved siden av.

#270971  av Larsen

Kvinner vist mer utsatt for slik en menn. Det er vist fordi kvinner oftere setter seg i bilen uten å ta på karosseriet for å avlede statisk elekrisitet. De testet det på mythbuster en gang mener jeg å huske.

#271046  av kennethx

Det beste er jo at hun prøver BLÅSE ut flammene! :lol:

Så jo heldigvis ut til å gå bra, kunne fort blitt en stor smell av det der...

#271049  av CelicaTurbo

kennethx skrev:Det beste er jo at hun prøver BLÅSE ut flammene! :lol:

Så jo heldigvis ut til å gå bra, kunne fort blitt en stor smell av det der...
Selve eksplosjonsfaren er ganske liten siden bensindampen er for tett i påfyllingsrøret til at det kan brenne der, flammene når ikke ned i selve tanken men brenner kun i halsen på påfyllingen hvor bensindampen tynnes med luft :D Det som derimot er litt farligere som jeg har sett på slike videoer tidligere er om personen drar ut bensinslangen uten å stoppe pumpen.. det blir fort mye flammer når brennende bensin flommer ut på asfalten :lol:

#271057  av Marcus

Første jeg tenkte på når jeg så det der var hvorfor hu ikke i det minste slengte igjen lokket...
Alltid greit med holdere på pumpa, men jeg står like ved uansett.. :roll:

#271058  av GhostRider88

var jo skikkelig lurt å legge en brendende bensinslange ned på bakken hvor det kan ligge utsølt bensin :roll: Flaks at det gikk så bra

#271067  av Ã¸xseth

GhostRider88 skrev:var jo skikkelig lurt å legge en brendende bensinslange ned på bakken hvor det kan ligge utsølt bensin :roll: Flaks at det gikk så bra
hun fikk jo panikk

#271070  av GhostRider88

øxseth skrev:
GhostRider88 skrev:var jo skikkelig lurt å legge en brendende bensinslange ned på bakken hvor det kan ligge utsølt bensin :roll: Flaks at det gikk så bra
hun fikk jo panikk
ja skjønner jo det, men det går ann å tenke litt for det... hadde dette skjedd med meg så hadde jeg ikke lagt en brennende bensinslange ned på bakken hvor sjangsen for bensinsøl er såpass stor som ved en bensinpumpe... Trur de fleste ville tenke klart nok til å ikke gjøre det.

#271080  av Larsen

GhostRider88 skrev:
øxseth skrev:
hun fikk jo panikk
ja skjønner jo det, men det går ann å tenke litt for det... hadde dette skjedd med meg så hadde jeg ikke lagt en brennende bensinslange ned på bakken hvor sjangsen for bensinsøl er såpass stor som ved en bensinpumpe... Trur de fleste ville tenke klart nok til å ikke gjøre det.
Tror du overvurdere folk flest nå... Er lett å være etterpåklok, men da en uventet og farlig situasjon oppstår så er det få som klarer å tenke klart.

#271083  av GhostRider88

Larsen skrev:
GhostRider88 skrev:
øxseth skrev: hun fikk jo panikk
Tror du overvurdere folk flest nå... Er lett å være etterpåklok, men da en uventet og farlig situasjon oppstår så er det få som klarer å tenke klart.
ja er enig det.