TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hoho, oppstart av vintervraket var alt annet enn suksess :D

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #271101  av jumbo

Ett stykk sierra med 72 år gammelt batteri og null oppstart i løpet av sommeren = trassige saker :lol:

Null liv - absolutt null.
Lys i lamper med start kabler, men knapt at starteren trekker rundt den fine gjørma man populært kaller olje i det hele tatt. Bonusen er at jeg i det minste nå vet at ja, det ER olje på den. Om man kan kalle det det. Tjære er vel mer riktig.

Prøvde til slutt å trekke den i gang med en annen bil.... null tenning.

Nytt batteri er kjøpt inn, ellers er det vel en tur i tenkeboksen i neste omgang. HATER å mekke på det gamle vraket - i motsetning til godbilen er det null moro å skru når det er nødvendig :D

#271127  av Magne

kanskje bytte olje og filter da mens du er igang... jeg mener siden du sier det er tjære... hehe

Jeg er som deg, HATER å mekke på bruksbilen. Den skal liksom bare funke! Har nå en bmw e34 525 som vinterbil. Her om dagen ville den ikke lade! Jeg tenkte FAEN nå må jeg mekke bimmer, bytte dynamo er ikke største jobben på den bilen. Men helvete heller, om jeg så må bytte en lyspære på den bilen er det et sinnsykt ork å begynne på... hehe
Jeg hadde flaks da. Tok ut børstene... så litt på den... og satte den inn igjen. Nå lader den... :D

Jeg føler med deg ;)

#271148  av erling

Jumbo, du må tappe olja av startmotoren :P

Var på høggeren å skulle finne noen deler til drittbilen min her en dag, så var jo samtlige av delebilene der inne ca 10x finere enn min. Snadder.. Vinterbil er deilig azza 8)

#271151  av sleeper

sist jeg hadde hatt en vinterbil som ikke hadde blitt startet på hele sommeren så hadde faktisk batteriet fryset til is!! da var det ikke mye glød og spore nei... :lol:

#271170  av jumbo

Vet ikke helt om jeg kan bytte olje sånn helt uten videre... hadde liksom ikke tenkt å koste på bilen en verdidobling i høst :lol:

#271171  av celicagt4205nord

jumbo skrev:Vet ikke helt om jeg kan bytte olje sånn helt uten videre... hadde liksom ikke tenkt å koste på bilen en verdidobling i høst :lol:
nei du må for all del ikke koste på bilen noe...hadde en cherry en gang...en rustete fan...fylte full tank,kjøpte en wunderbaum å kjøpte nye viskere...samme dagen tok bilen kvelden :lol: :lol:

#271173  av milcom

celicagt4205nord skrev:
jumbo skrev:Vet ikke helt om jeg kan bytte olje sånn helt uten videre... hadde liksom ikke tenkt å koste på bilen en verdidobling i høst :lol:
nei du må for all del ikke koste på bilen noe...hadde en cherry en gang...en rustete fan...fylte full tank,kjøpte en wunderbaum å kjøpte nye viskere...samme dagen tok bilen kvelden :lol: :lol:
Hehe, di nye delene ble et sjokk for bilen:P
Har personlig en mercedes 260E til vinter bil:P 170hk og sperre;) kjempe vinterbil:D
Men har jo for øyeblikket ingen sommerbil da :lol:

#271176  av -magnus-

Biltema olje ftw :D

#271192  av kennethx

Spill olje fra noen biler som er inne til service holder jo lenge til den bilen der :lol: :lol: :lol:

#271211  av milcom

Snik med deg noe frityrolje fra bakgården til mc donalds;)