TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• temp. vanmÃ¥ler gÃ¥r opp og ned

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #271189  av |plumbo

vann temp. målern spretter opp og ned som det passer deg selv .. hva kan dette komme av ? ( det er vann på radiator og termostaten er bytta for et år siden , svak lukt av frost veske inni bilen når den har kjør et stykke , ikke spesielt mye hvit røyk bak bilen anna enn når det er 5- og bilen er is kald )
Ã¥pen for alle forslag ...

#271193  av kennethx

høres jo ut som luft i systemet, prøvd å lufte skikkelig?

#271235  av |plumbo

den bruker mye vann fortiden mulig topp pakninga gåen ? ikke vann i olje . skal stramme til motor varmern enb gang til for og se om det hjelper men hjelper ikke det så får jeg finne på noe anna ...

#271244  av tojo2

Sjekk radiator lokk pakkning for sprikker. T a en skikkelig motorvask så er det lettere å finne eventuelle lekkasjer. La bilen stå å gå en stund på rent snødekkt område . Hvilket område beveger temp måler seg i?

#271247  av csstian

Om motorvarmerelementet lekker så vill jeg tro at du må bytte o-ringen på den.Sjekk også vannpumpen.Om du ikke vasker motoren så er det greit å se etter blå/grønn avleiring der det lekker.Fargen kommer selfølgelig ann på hvordan kjøleveske du kjører med.

#271266  av |plumbo

har ikke sett noen lekarse under motor varmeren men det er det eneste stede jeg fant en evt. mulighet at det var noe .

#273413  av |plumbo

og det var det . prob fikset ;)

#273414  av Sven

Hva var galt? Tempen på MR2'en er noe ustabil nemlig

#273525  av |plumbo

hadde en leksaje under motor varmer kontakta mi . lite vann på motoren resulterte i at målern gikk opp og ned

#273577  av Sven

Ok. MÃ¥ nok lufte systemet mitt en gang til ja.