TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sliter med Ã¥ fÃ¥ av bærekule foran mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #271252  av lasse

Som topic sier, har prøvd å banke den opp og prøvd med et sånt brekkjern lignende greie uten at jeg har fått rikket den en millimeter...
Noen som har noen geniale tips?

#271253  av CelicaTurbo

Hadde samme problemet på celicaen jeg hadde, med en lang latmannsarm ble bare resultatet at både mutter og bolt roterte rundt, og hodet på bolten er jo flat på undersiden men hindres fra å rotere ved at det er en liten tapp som står i et spor. Det tappen knakk jo da naturligvis så løsningen ble trykkluftskralle som fikk løsnet mutteren ganske greit ;)

#271254  av ure

Ta av hele bærearmen og slå den ut.... ellers kan jo varme og en ters hjelpe. Lykke til :wink:

#271256  av Larsen

Jeg måtte tilslutt kappe av bærekula og kjøre 3 av dem på en presse, men det kan jo hende at du er heldigere enn meg. Varme hjelper ikke da disser presses sammen konisk, men du kan prøve å borre igjenom kula hvis du har mange bor.

#271271  av lasse

Takker for svar, det å ta av hele bærearmen tenkte jeg ikke på, tok av begge to, og etter noen ganske harde slag ga de tilslutt etter...
Får håpe det går bedre bak :D

#271273  av erling

Funker helt flott med varme, bare pass på å monter vekk ting&tang i nærheten man er glad i, og varm det emnet man vil skal ekspandere. :)

Men det greieste er nok å plukke ned bærearmen som nevnt.

#271277  av sindrejl

ser noen var før meg her, men varme er tingen :) mr2chris sleit i en hel dag med å få av disse kulene. Dagen etterpå brukte de varme og VIPS.. løs :)

#271282  av Larsen

Stod ti mintter med propan brenneren jeg, men det hjalp ikke.

#271315  av Master

Løsne mutteren til bærekula, slå på sida (øret) som bærekula er skrudd inni med en stor hammer fungerer alltid for meg :D Ekstra vanskelig? Få en kamerat til å stå å hoppe på et spett e.l. som gir last ned på bærearmen mens du slår.

#271323  av Insanity

en stor hammer... slå mot siden av fetste til kula (der den koniskedelen av kula går ned i armen) og ha en enda større hammer som mothold på baksiden.. da kommern som regel... hvis ikke? varme... konsentrert varme på samme stedet som du slår.