TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger styling til min Carina E, men hvor...? ? ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #271354  av MercedesMotor

Hei,

Jeg trenger styling til min Carina E, men finner ikke det jeg vil ha. HÃ¥per du kan hjelpe meg.

- Sportsgrill
- TÃ¥kelykter (orginale)
- Klistemerke til frontruta
- Krystal frontlykter

Har lett etter dette ganske lenge nå, men finner ikke det noen sted på internet. Håper du vet om en eller flere link.

På forhånd Takk
Vedlegg
DSCI0131.JPG
DSCI0131.JPG (31.26 kiB) Vist 351 ganger
DSCI0122.JPG
DSCI0122.JPG (34.73 kiB) Vist 354 ganger
Sist redigert av MercedesMotor den 15 nov 2007 13:21, redigert 1 gang totalt.

#271358  av egotrip

sportsgrill kan du lett lage selv, litt tid og en dremel og sparkel + netting funker gull :)

-> Bilde

Tåkelys kjøper du hos Toyota, evt. på en skrotplass ;)

Nye lykter kunne man få kjøpt hos Combat illusions
http://www.combat-illumination-parts.de/ men virker som om den er lagt ned

Bilde

#271360  av MercedesMotor

Er det din bil? :oops: den var NICE og CLEAN

Skal prøve å lage sportsgrill ut av den orginale.

Det med tåkelys, hvilken årsmodell har dette som orginalt fra fabrikken? Jeg har en 1998 Carina E men de er uten tåkelys.

Takk for et fort svar.

Edit* Har fått nytt bakgrunnsbilde hint hint...

EDIT2* Selger du TTE leppa di? :oops: :(

#271376  av csstian

Trudde siste carinan kom i 97 å avensis overtok i 98.Kommer vell ann på hvilken utgave du har,va nok ikke alle variantene som kom med tåkelys.Men du har nok ledningsnettet orginalt.Bare lys,rele og bryter du trenger.

#271378  av egotrip

MercedesMotor skrev:Er det din bil? :oops: den var NICE og CLEAN

Det med tåkelys, hvilken årsmodell har dette som orginalt fra fabrikken? Jeg har en 1998 Carina E men de er uten tåkelys.

Takk for et fort svar.

Edit* Har fått nytt bakgrunnsbilde hint hint...

EDIT2* Selger du TTE leppa di? :oops: :(
hepp ! danke ;)

alle har vel muligheten for tåkelys, men dette var ekstrautstyr. Må vel "skjære" ut i fangern.

Min var en 93. mod. og jeg solgte den i fjor vinter ;) så kan nok ikke selge deg noen leppe :p

//espen

#271388  av csstian

Man trenger ikke skjere noe i fangern.Bare ta bort et deksel.

#271389  av egotrip

"skjære" ;)

#271415  av celicat23

Vil anbefale deg og dra til noen som driver med plast sveising og få lagd grillen "ordentlig". Tok en vanlig carina grill med den stygge "Y" formen i midten og leverte den til plastsveising. Resultatet:

Bilde

Bilde

Du ser "ramma" til grillen blir tykkere og finere - ser mer ut som noe fabrikk lagd opplegg.

#271417  av egotrip

så du syns min så jalla ut ? :p

Jeg hadde ikke den stygge y dingsen å gå ut ifra ( hadde den tidligere grillen) , og skjønner ikke helt hvorfor man skal betale mye for å gjøre noe man kan gjøre selv ( dog man må jo være litt nevenyttig da...) men vanskeligere å få til et pent resultat med den y versjonen vil jeg tro

#271418  av celicat23

egotrip skrev:så du syns min så jalla ut ? :p
Liker bare ikke hvordan ramma er tykk på siden og bunn, mens den er tynn på toppen. Gjelder ikke bare din, men alle som har gjort lignende. Jalla? Nei. Smakssak? Ja :wink: TRD grillen man fikk kjøpt før var klin lik den jeg fikk lagd. Så både jeg OG trd er enig om at det er finest, basta! :lol:

#271426  av egotrip

hrhrhr :D

#271446  av MercedesMotor

Celicat: Fin bil, ser at du har gjort mye med den. Skal prøve å fikse grillen til sommeren.

CSstian: Denne Carina'en jeg har kjøpt er en av de siste som ble produsert. I papirene står det tydelig og klart at det er en 98' modell.

egotrip: Du kunne jo ha tatt av leppene da :roll: bare for meg :( Det er vanskelig å få tak i dem nå, de produseres ikke lenger og har også kontaktet 'Toyota'.

Skal ta bilde av bilen nå, så får vi se hvem som har rett (skjære eller ikke) :)

#271448  av MercedesMotor

->Du skal ikke å skjære i det hele tatt.
->Det er ikke bare å ta bort dekselen heller.

Man må skru :wink: :)

(Lastet opp 2 bilder av bilen min på toppen, hvis noen ville se min orginale carina) :)
Vedlegg
DSCI0124.JPG
DSCI0124.JPG (18.02 kiB) Vist 354 ganger

#271551  av Carina_E

Det er bare å skru ut det dekselet som sitter der ja, mener å huske det er 10mm man må bruke.
Men om du skulle finne de spredera på huggern eller noe må du huske på å få med det jernet som sitter på baksiden av fangern rundt hullet der hvor lykta skal sitte.

#271567  av MercedesMotor

Carina_E skrev:Det er bare å skru ut det dekselet som sitter der ja, mener å huske det er 10mm man må bruke.
Men om du skulle finne de spredera på huggern eller noe må du huske på å få med det jernet som sitter på baksiden av fangern rundt hullet der hvor lykta skal sitte.
Tusen takk, men tror jeg skal kjøpe helt nye lykter hvis de produseres enda. Skal kontakte toyota snart.

Takk for svar :)