TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mitt ceilica ST185 2.2L turbo prosjekt.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #271754  av jorniolsen
 
eg har lakt merke til at dere liker bilder, så eg tengte eg kunne legge ut noen bilder av motoren eg bygger..
i sommer så var eg så heldi at eg skar motoren på vei over fjellet på vei til rudskogen... så nå er eg godt i gang me å bygge den opp igjen...
i prosessen har de blitt litt flere oppgraderinger...
håper å bli ferdi til gatebil on ice...

setter pris på tilbake meldinger, tips og forslag til forbedringer...

 #271755  av jorniolsen
 
motor1
Vedlegg
IMG_4519.JPG
IMG_4519.JPG (264.74 kiB) Vist 2391 ganger

 #271756  av jorniolsen
 
motor2
Vedlegg
IMG_4525.JPG
IMG_4525.JPG (249.9 kiB) Vist 2389 ganger

 #271757  av jorniolsen
 
motor3
Vedlegg
IMG_4527.JPG
IMG_4527.JPG (254.18 kiB) Vist 2387 ganger

 #271758  av jorniolsen
 
motor 4
Vedlegg
IMG_4545.JPG
IMG_4545.JPG (272.42 kiB) Vist 2396 ganger

 #271760  av jorniolsen
 
motor5
Vedlegg
IMG_4557.JPG
IMG_4557.JPG (205.03 kiB) Vist 2363 ganger

 #271761  av jorniolsen
 
motor6
Vedlegg
IMG_4394.JPG
IMG_4394.JPG (287.76 kiB) Vist 2366 ganger

 #271762  av jorniolsen
 
motor7
Vedlegg
IMG_4438.JPG
IMG_4438.JPG (257.83 kiB) Vist 2381 ganger

 #271763  av jorniolsen
 
motor8
Vedlegg
IMG_4495.JPG
IMG_4495.JPG (268.75 kiB) Vist 2377 ganger

 #271764  av jorniolsen
 
motor9
Vedlegg
IMG_4388.JPG
IMG_4388.JPG (212.78 kiB) Vist 2364 ganger

 #271779  av sleeper
 
Hva med litt specs og mål for bilen?


ser ut til at du kan få litt plass problemer med oljefilteret med den manifoil løsningen der...

ellers ser det bra ut...

 #271842  av jorniolsen
 
oljefiltere blir flyttet til ramme vangen, ikkje på grunn av plass men varme....

motorn er ein 3S-GTE bort +0.5 og stroka me ein 5S-FE veiv til 2.2L.
WISECO smidde stempler, EAGLE råder, RACE lager.
toppen er ein 3S-GE fra ein MR2 GTI. grunnet kvassere kammer...
nye styringer, tettninger, frest seter, slipt ventiler, skimsa og porta.
innsuget har eg laget sjøl, CNC maskinerte trakter for best mulig fløde.
spjeldhuset er et 3.5" egentli mein for nissan... me de funker for de..
fuel railen er og fra MR2 litt bedre me topp feed dyser som er av type
RC 750cc....manifolen er de ikkje så masse å sei om, har nettopp sveist på 1/8"BSP stsser i kvart løp for temp under mapping...
turboen er ein T04E med trim 50, og ar.63 eksoshus. ein turbo som har vist seg gang på gang. ein kammerat benka 468HK me denne turboen.
(sykt bra for ein så billi penge :!: ambefales :!: ) 46mm seperat wastegate..
og til og styre de heile eit DTA Fast (E48EXP) sprut.. ikkje til å ambefale
til denne type motor.. siden den krever veiv posisjons sensor, noe 3s motorer ikkje har... vist du ser på bilde 1-2 ser du at eg måtte lage til slik at sprute fikk di rette signalene....
HKS 1.6mm toppakning.
TRD 71graders termostat...

er de foresten noen som veit kor eg kann finne ein termostat bryter till viftene mine???

 #271844  av sleeper
 
kan du ikke bare bruke sprutet til og kontrolere kjøleviftene da? eller er det ikke utganger til deg?

 #271855  av tojo
 
Spennende prosjekt(mye snadder),dette blir morsomt å følge.

 #271867  av jorniolsen
 
sleeper skrev:kan du ikke bare bruke sprutet til og kontrolere kjøleviftene da? eller er det ikke utganger til deg?

jo de stemmer de. de er ein universal port men den må eg bruke til turteller... siden fordeler er fjernet til fordel for coil pakke...
Vedlegg
images.jpeg
images.jpeg (2.8 kiB) Vist 3986 ganger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10