Side 1 av 10

Mitt ceilica ST185 2.2L turbo prosjekt.

Legg innLagt inn:18 nov 2007 19:34
av jorniolsen
eg har lakt merke til at dere liker bilder, så eg tengte eg kunne legge ut noen bilder av motoren eg bygger..
i sommer så var eg så heldi at eg skar motoren på vei over fjellet på vei til rudskogen... så nå er eg godt i gang me å bygge den opp igjen...
i prosessen har de blitt litt flere oppgraderinger...
håper å bli ferdi til gatebil on ice...

setter pris på tilbake meldinger, tips og forslag til forbedringer...

Legg innLagt inn:18 nov 2007 19:39
av jorniolsen
motor1

Legg innLagt inn:18 nov 2007 19:41
av jorniolsen
motor2

Legg innLagt inn:18 nov 2007 19:43
av jorniolsen
motor3

Legg innLagt inn:18 nov 2007 19:47
av jorniolsen
motor 4

Legg innLagt inn:18 nov 2007 19:49
av jorniolsen
motor5

Legg innLagt inn:18 nov 2007 19:51
av jorniolsen
motor6

Legg innLagt inn:18 nov 2007 19:53
av jorniolsen
motor7

Legg innLagt inn:18 nov 2007 19:55
av jorniolsen
motor8

Legg innLagt inn:18 nov 2007 19:58
av jorniolsen
motor9

Legg innLagt inn:18 nov 2007 21:29
av sleeper
Hva med litt specs og mål for bilen?


ser ut til at du kan få litt plass problemer med oljefilteret med den manifoil løsningen der...

ellers ser det bra ut...

Legg innLagt inn:19 nov 2007 16:20
av jorniolsen
oljefiltere blir flyttet til ramme vangen, ikkje på grunn av plass men varme....

motorn er ein 3S-GTE bort +0.5 og stroka me ein 5S-FE veiv til 2.2L.
WISECO smidde stempler, EAGLE råder, RACE lager.
toppen er ein 3S-GE fra ein MR2 GTI. grunnet kvassere kammer...
nye styringer, tettninger, frest seter, slipt ventiler, skimsa og porta.
innsuget har eg laget sjøl, CNC maskinerte trakter for best mulig fløde.
spjeldhuset er et 3.5" egentli mein for nissan... me de funker for de..
fuel railen er og fra MR2 litt bedre me topp feed dyser som er av type
RC 750cc....manifolen er de ikkje så masse å sei om, har nettopp sveist på 1/8"BSP stsser i kvart løp for temp under mapping...
turboen er ein T04E med trim 50, og ar.63 eksoshus. ein turbo som har vist seg gang på gang. ein kammerat benka 468HK me denne turboen.
(sykt bra for ein så billi penge :!: ambefales :!: ) 46mm seperat wastegate..
og til og styre de heile eit DTA Fast (E48EXP) sprut.. ikkje til å ambefale
til denne type motor.. siden den krever veiv posisjons sensor, noe 3s motorer ikkje har... vist du ser på bilde 1-2 ser du at eg måtte lage til slik at sprute fikk di rette signalene....
HKS 1.6mm toppakning.
TRD 71graders termostat...

er de foresten noen som veit kor eg kann finne ein termostat bryter till viftene mine???

Legg innLagt inn:19 nov 2007 16:59
av sleeper
kan du ikke bare bruke sprutet til og kontrolere kjøleviftene da? eller er det ikke utganger til deg?

Legg innLagt inn:19 nov 2007 21:46
av tojo
Spennende prosjekt(mye snadder),dette blir morsomt å følge.

Legg innLagt inn:19 nov 2007 23:02
av jorniolsen
sleeper skrev:kan du ikke bare bruke sprutet til og kontrolere kjøleviftene da? eller er det ikke utganger til deg?

jo de stemmer de. de er ein universal port men den må eg bruke til turteller... siden fordeler er fjernet til fordel for coil pakke...