TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Klakkelyd, ved kald bil og brems ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #271851  av Mr2Even

Hva kommer det av at det klakker foran når jeg bremser den første gangen jeg bremser og bilen er kald? er det bremseskoene?

#271856  av Insanity

hadde det samme problemet på mk1' min... men viste seg at det neket som hadde montert bremsene på den bilen... hadde glemt!?!??!??!! å bruke monteringssettet på ALLE klossene... så det rakklra no jævelig

men ta en titt, kansje du må overhale calipterene

#271863  av Mr2Even

Insanity skrev:hadde det samme problemet på mk1' min... men viste seg at det neket som hadde montert bremsene på den bilen... hadde glemt!?!??!??!! å bruke monteringssettet på ALLE klossene... så det rakklra no jævelig

Ã…ja, men hva mener du med monteringssettet ?

#271870  av Larsen

Det skal sitte noen små metall deler mellom bremseklossene. Glemmer man de så vil man få en kakkling i bremsene når man kjører sakte når man trår på bremsepedalen. Den er stort sett bare merkbar da man kjører sakte.

#271926  av Insanity

Mr2Even skrev:
Insanity skrev:hadde det samme problemet på mk1' min... men viste seg at det neket som hadde montert bremsene på den bilen... hadde glemt!?!??!??!! å bruke monteringssettet på ALLE klossene... så det rakklra no jævelig

Ã…ja, men hva mener du med monteringssettet ?

er noen små metall fjærer som skal holde klossene på plass så de ikke dvasker rundt