TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøleproblemer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #271869  av Daniel_hoy

Fikk litt problemer med bilen i går. Stod litt på tomgang og så at temperaturen nesten var på rødmerke. Viften startet ikke. Hvor ligger sikringene til vifta? Har ikke fått tid til å feilsøke pga. at jeg reiste vekk på jobb i dag. Sjekket en sikring i boksa ved lmm men den så bra ut(Hadde ikke måleinstrument så fikk ikke målt den, men bytta med sikringen ved siden av.)
Temperaturen i varmeapparatet veksler mellom lunken og varm. Det blir var luft viss jeg har litt turtall.

Er det noen som har en idè om hva problemet kan være? Er ganske stresset med flytting og jobb for tiden så håper å slippe å feilsøke så mye.

Og haster ekstra mye siden den he***tes vinterbilen står med 1,5 cm slakk i bærekule og gåen drivleddsmansjett. :? Trodde det skulle være nok med 2 biler :P

#271877  av sleeper

lite vann i kjølesystemet er antagligvis problemet.. hvorfor du har det er en annen sak... enen så lekker det eller så er det vel en gåen topp pakning..

#271881  av Daniel_hoy

Fikk ikke sjekket opp noe i grunn, så er ikke sikker på vannmengden. Men hvofor starter ikke viften? Og tror (og håper) ikke det er toppakning. Den var skiftet for 5000 km siden. (TTE pakning og arp)

#271885  av jorniolsen

eg ville skjekket de enkleste først.. sikring ( somm du alerede har gjort )
og tempratur følerene eg meiner og trur de er ein for viftene og ein for temp i bilen... har hatt problemmer me dei før... ikkje sikker på kem av di da e.. da e jo så in i H...... mangen...

#271897  av sleeper

Daniel_hoy skrev:Fikk ikke sjekket opp noe i grunn, så er ikke sikker på vannmengden. Men hvofor starter ikke viften? Og tror (og håper) ikke det er toppakning. Den var skiftet for 5000 km siden. (TTE pakning og arp)

prøv og etterstramm apr studsa.. noen ganger så kan de løsne litt etter innkjøring.. og da lekker pakkninga...

#271909  av grimfer

Sjekk termostaten!

#275355  av Daniel_hoy

Da fikk jeg endelig tid til å skru litt på bilen. Skiftet termostaten og nå ser alt ut til å fungere. Lot motoren gå seg varm og da startet vifta og temperaturen holdt seg fin. Så var en enkel fiks dette når jeg endelig fikk tid til å skru. Var kos å flytte bilen til en annen lagringsplass. :D :D :D