Vurderer MB 190e som vinterbil. Noen som har kjenskap til disse, feil og svakheter bortsett fra rust?
Toyota Supra MKIV TT
øxseth skrev:hadde en w124 300d (e klassen).. det var den verste bilen jeg har kjørt om vinteren. vet ikke hvordan den er i forhold til en 190e . den jeg hadde var umulig og kjøre normalt med når det var glatt, gikk ,nesten bare rett frem i svingene og den la seg ut under gearing(automat)slang på rumpa, hele tiden. delene var også dyre drivleddet røk på min hos bertel & sten skulle de ha 10,000 for den, måtte ha hele akslingen. det er svakheter på gearkassene på bilene. det er mangen som må overhale kassene. fler som sier det ikke kjøp en mersedes som er gått over 300,000 vist ikke gearkassen er overhalt. mye småplukk på den hele tiden, men den var god og komfertabel og kjøre. anbefaler deg heller en sierra eller 240 som vinterbil vist du skall ha noe billigt rwd til vinter. egner seg ikke som vinterbil, men om sommeren er den god og kjøreMin w124 260E er kjempe fin om vinteren:) er bedre på veien om vinteren en mange andre biler jeg har kjørt! har ESD da! Kjempe fin å drifte med;)
milcom skrev:helt motsatt enn meg daøxseth skrev:hadde en w124 300d (e klassen).. det var den verste bilen jeg har kjørt om vinteren. vet ikke hvordan den er i forhold til en 190e . den jeg hadde var umulig og kjøre normalt med når det var glatt, gikk ,nesten bare rett frem i svingene og den la seg ut under gearing(automat)slang på rumpa, hele tiden. delene var også dyre drivleddet røk på min hos bertel & sten skulle de ha 10,000 for den, måtte ha hele akslingen. det er svakheter på gearkassene på bilene. det er mangen som må overhale kassene. fler som sier det ikke kjøp en mersedes som er gått over 300,000 vist ikke gearkassen er overhalt. mye småplukk på den hele tiden, men den var god og komfertabel og kjøre. anbefaler deg heller en sierra eller 240 som vinterbil vist du skall ha noe billigt rwd til vinter. egner seg ikke som vinterbil, men om sommeren er den god og kjøreMin w124 260E er kjempe fin om vinteren:) er bedre på veien om vinteren en mange andre biler jeg har kjørt! har ESD da! Kjempe fin å drifte med;)
øxseth skrev:helt motsatt enn meg da
Min w124 260E er kjempe fin om vinteren:) er bedre på veien om vinteren en mange andre biler jeg har kjørt! har ESD da! Kjempe fin å drifte med;)
tommis skrev:Ser noen fåreslår sierra her2.8 motor ifra S-klassen(W116)..den har DOHC? Isåfall bør du sjeke om det er mye ulyder fra toppen.. Det kjøper ikke jeg for å si det sånn.
Det ble en 87'mod 190E org. 2,6 med 2,8 motor på 185hk fra en S-klasse. Fin bil med litt rust ved jekkfestene som noen her nevner, ellers bra. Intriøret er som nyttselv om den har gått 260000km. Synes den var overraskende god å kjøre, som en ny Audi nesten. Men det føles som å kjøre en stor sofa i forhold til Supran da... Stivere dempere og senkefjærer er bestilt.