TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Effektanlegg T20 1,8?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #272286  av TorErik

Noen som vet hvor jeg kan handle inn effektanlegg til min celica?
Vet at det er ingen som selger komplette anlegg men noe som lager litt mer lyd og ser litt tøffere ut enn det orginale hadde ikke gjort noe :D

..

#272297  av Niklass

Svensen eksosservice eller hvordan det skrives. satte det på og ordna det får meg, men vet ikke hvor de fikk det fra, du kan jo altids spørre dem :)

#272299  av TorErik

mye betalte du da?

..

#272301  av Niklass

kan jeg desverre ikke svare på, jeg vet ikke... toyota som betalte det får meg :)))

#272373  av empyrium

eg har snakket med de for de skal montere på min vis de kan bruke alle de delene de har så koster det 3000-4000 kr men vis de må begynne og skaffe deler hos toyota eller andre plasser for og få montert effektanlegge så blir det dyrere. Du må vise bilen hos de så kan de nok gi deg en ca pris
 #272965  av anders O

TorErik skrev:Noen som vet hvor jeg kan handle inn effektanlegg til min celica?
Vet at det er ingen som selger komplette anlegg men noe som lager litt mer lyd og ser litt tøffere ut enn det orginale hadde ikke gjort noe :D

Hei!

Jeg har en celica t 20 og ville også ha litt mer lyd og råhet.
Jeg gikk bare til en lokal bilverksted/ styling verksted og spurte etter effektannlegg til bilen. han fant fram en katalog med universale effektpotter. Jeg valgte ut hvilket jeg ville ha og fikk den 2 dager etter.
Jeg har ikke noe peiling på hvordan den skulle monteres osv så han sveiset og monterte den fast for meg.
Det ble sinnsykt fet på den bilen, pluss at lyden ble rå!
Dette kostet ikke så mye heller 990 får potta, 625 får montering og 200 i ekstra deler. Altså ferdig montert på bilen 1815 kroner!
 #273078  av lexusmann

anders O skrev:

Hei!

Jeg har en celica t 20 og ville også ha litt mer lyd og råhet.
Jeg gikk bare til en lokal bilverksted/ styling verksted og spurte etter effektannlegg til bilen. han fant fram en katalog med universale effektpotter. Jeg valgte ut hvilket jeg ville ha og fikk den 2 dager etter.
Jeg har ikke noe peiling på hvordan den skulle monteres osv så han sveiset og monterte den fast for meg.
Det ble sinnsykt fet på den bilen, pluss at lyden ble rå!
Dette kostet ikke så mye heller 990 får potta, 625 får montering og 200 i ekstra deler. Altså ferdig montert på bilen 1815 kroner!
Bilder er påkrevd!!! :D

#273167  av TorErik

Bilder hadde gjort seg ja :D

Og hvor var dette sa du?

#274229  av anders O

TorErik skrev:Bilder hadde gjort seg ja :D

Og hvor var dette sa du?
legger ut noen bilder etter hvert!

Dette var på vest siden av kristiansand, noe som heter Agder Styling

#278054  av TorErik

Drar opp igjen denne jeg da jeg har litt lyst på litt mer lyd i nærmeste framtid.
Så lurte på om noen her hadde noen bra tips til hva jeg kan handle?
Litt lyst på et med to utblås til slutt tror jeg
 #278113  av Ã¸xseth

du får kjøpt nesten alt du vill ha av deler til eksosanlegg, muffer, 30,45, 90 graders bend, rette rør, gren, flamme demper, lyd demper... mye mer. disse er bare og sette sammen i hverandre siden alle delene har muffe kant i den ene enden, skrus bare sammen med eksosklammer du trenger ikke og sveise det. får i fra 1" til 3" dette får du på de fleste bilrekvesita butikkene, blant annent bilxtra.