Camry gen 2 med 3S-GTE gen 1.
Problemet er at tempratur viseren skyter i været med en gang motor startest. Målte verdiene på tempføler fra kald motor i dag. Kald: 1138 ohm. Jeg startet bilen og da var motstanden 600 ohm. Motstanden sank fortløpende til under 200 ohm da jeg stoppet bilen. (kanskje hatt motor i gang i 2-3 min) Da motor ble stoppet steg motstanden tvert til 280 ohm. Derreter steg etter som motor kjøltest. Virker nesten som tempføler blir varmet av eksosen. Motor koker ikke. Sylinder lekkasje ligger mellom 12 og 18%. Noen idèer?
Problemet er at tempratur viseren skyter i været med en gang motor startest. Målte verdiene på tempføler fra kald motor i dag. Kald: 1138 ohm. Jeg startet bilen og da var motstanden 600 ohm. Motstanden sank fortløpende til under 200 ohm da jeg stoppet bilen. (kanskje hatt motor i gang i 2-3 min) Da motor ble stoppet steg motstanden tvert til 280 ohm. Derreter steg etter som motor kjøltest. Virker nesten som tempføler blir varmet av eksosen. Motor koker ikke. Sylinder lekkasje ligger mellom 12 og 18%. Noen idèer?