TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kurve/tÃ¥kelys

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #272509  av Espenh88

Hei.
er det noen som vet om det er H1/H3 i kurve/tåkelys på en MR2 1992.
har tenkt på xenon 8)

#272514  av lasse

Er H3 pærer, har akkurat fått i xenon kit selv.

#272629  av Abramz

Slit me h3C pære æ.. :p
Noen som har nån liggende?

#272929  av WaxFraq

xenon i tåke/kurve er sexy det... :P

#272930  av Thomas S

Men sinnskyt irriterendes å møte på :roll: Værre en alle de som aldri vasker frontlyktene sine og blender andre traffikanter :?

#272953  av jumbo

De fleste som snakker om xenon har bare byttet til bedre/blå-hvite pærer... det er ikke snakk om HID - hvilket er MYE verre.

#272977  av Thomas S

Har byttet ut grøftlys/fjer og nær lys med de blåe pærene som gir hvit lys. Husker ikke ka de het :P Ble mye bedre, men lysene til Galant suger med vanlige pærer :roll: Var tilogmed bedre lys i Celicaen :P

#273162  av WaxFraq

akkurat den diskusjonen om hvorvidt det er sinnsykt jævlig å møte en bil med HiD i tåke/kurve lyktene blir jeg ikke med på...
da på grunnlag av hvor mye bedre det blir for sjåføren å se...

det merka jeg veldig gått bare ved å montere skikkelige tåke/kurvelykter (Hella) med sånne "Blå" pærer i...det blir sinnsykt behagelig i grunn å kjøre, fordi man ser så mye bedre. driter egentlig litt i dem andre, så lenge jeg å andre bilister blender ned fjernlys når man møter medtraffikanter så er jeg fornøyd.. :wink:

men...jeg har en kompis med en Dodge pick-up...da med 2 sånne Luminator xenon på kufangeren og 4 firkant halogen på veltebøylen...
hehe..var ute å prøvde den her en kveld. å det er jo liten tvil om hvorvidt det var nok lys...da med fjernlys på.."problemet" oppsto da man skulle blende ned!!! da var det faan ikke mye å se, det skal være sikkert!!
helt vilt med lys, til nesten ikke lys i det hele tatt!!! det var ubehagelig det..!!! :shock: Men men, that's life for you... :P

#273173  av jumbo

WaxFraq skrev:akkurat den diskusjonen om hvorvidt det er sinnsykt jævlig å møte en bil med HiD i tåke/kurve lyktene blir jeg ikke med på...
Jeg uansett tilgode å se en eneste bil med HiD i tåkelysa til dags dato - inkludert nye biler :wink:

#273181  av lasse

jumbo skrev:
WaxFraq skrev:akkurat den diskusjonen om hvorvidt det er sinnsykt jævlig å møte en bil med HiD i tåke/kurve lyktene blir jeg ikke med på...
Jeg uansett tilgode å se en eneste bil med HiD i tåkelysa til dags dato - inkludert nye biler :wink:

Jeg har :wink:
Naboen har i S3en sin også, men det er sikkert ettermontert kit det også.

#273193  av jumbo

lasse skrev:Jeg har :wink:
Hmm, sikker på at du ikke blander begreper her nå?

Har du virkelig oppgradert tåkelysa dine for 5-10 lapper? :lol:

#273195  av lasse

jumbo skrev:
lasse skrev:Jeg har :wink:
Hmm, sikker på at du ikke blander begreper her nå?

Har du virkelig oppgradert tåkelysa dine for 5-10 lapper? :lol:

Hmmm, har ihvertfall skikkelig xenon, kjøpt et kit med spenningsboks og pærer ihvertfall...
Kosta langt fra 5-10 lapper da :roll:

#273200  av jumbo

lasse skrev:Hmmm, har ihvertfall skikkelig xenon, kjøpt et kit med spenningsboks og pærer ihvertfall...

Om du har høyspenningsanlegg er det riktig ja - bare mistenker at mange som nevner xenon eller spesielt HiD i virkeligheten bare bytter til bedre pærer og tror de har det samme.

Lov å spørre ca hvor mye du måtte ut med ? HiD kits har jo tradisjonelt kosta flesk.

Dessuten (sorry om det høres veldig surmaget ut, er ikke meningen) skjønner jeg egentlig ikke helt poenget med å mangedoble lyset i lykter som bare skal lyse opp de første få metrene foran bilen allikevel... Uansett hvor mye lys du stapper i de lyktene vil de jo ikke funke noe bedre som nærlys, snarere tvert imot fordi selvblending fra bakken rett foran bilen øker.

#273202  av lasse

jumbo skrev:
lasse skrev:Hmmm, har ihvertfall skikkelig xenon, kjøpt et kit med spenningsboks og pærer ihvertfall...

Om du har høyspenningsanlegg er det riktig ja - bare mistenker at mange som nevner xenon eller spesielt HiD i virkeligheten bare bytter til bedre pærer og tror de har det samme.

Lov å spørre ca hvor mye du måtte ut med ? HiD kits har jo tradisjonelt kosta flesk.

Dessuten (sorry om det høres veldig surmaget ut, er ikke meningen) skjønner jeg egentlig ikke helt poenget med å mangedoble lyset i lykter som bare skal lyse opp de første få metrene foran bilen allikevel... Uansett hvor mye lys du stapper i de lyktene vil de jo ikke funke noe bedre som nærlys, snarere tvert imot fordi selvblending fra bakken rett foran bilen øker.

Skal jeg være ærlig så har jeg montert det fordi det er litt tøft :wink:
Lyser opp skikkelig bra, jeg er jo av typen som bruker komboen park/tåkelys kanskje litt for lenge på kvelden :oops:
Husker ikke helt hva jeg ga, 1200 ellerno, kjøpte kitet av slayer her på forumet, eneste problemet er at jeg nesten må få meg et kit i hovedlysene også, de lyser jo plutselig gult i forhold...

#273315  av WaxFraq

de fleste ombyggings settene jeg har sett ligger på rundt 1500-2000, litt etter som tror jeg.
er helt enig med lasse jeg, kommer til å montere xenon i tåke/kurve stort sett på grunn av at det gir et kjempe løft til bilen...nesten "nybil-look" 8)

har sett på low-rise con. kit..ser for meg xenon i tåke/kurve og i kjørelysene...
men da blir man garantert stoppa da :x
da må man ha automatisk justering av nærlys..dette kommer man i midlertid unna hvis man monterer kun i fjærnlys...der er det ikke krav om automatisk justering..

men sånn er no det.. :twisted: