TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Anbefalinger eksospasta?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #273476  av PÃ¥l

Skal snart bytte eksos på min MR2 Turbo, og lurer bare på om eksospastaen fra Biltema er god nok? Eller er f eks loctite bedre? Noen som har en anbefaling til meg?

#273513  av -magnus-

Jeg bruker som regel Holts Firegum, syns den er god. Men Biltema sin er sikkert bra den også! :D

#273519  av PÃ¥l

Hvis den på biltema er bra nok, kjøper jeg den tenker jeg. bare tenker på mellom turbo og downpipe, og mellom downpipe og resten av eksosen. blir jo ganske varmt der, vil bare vite om pastaen som jeg får kjøpt på biltema tåler slike temperaturer.

#273533  av CelicaTurbo

Det skal igrunn ikke være nødvendig med pasta om du kjøper nye orginale pakninger fra Toyota.. de pakningene har et belegg på hver side som skal fungere som en forsegler på samme vis som eksospasta, men det kan jo kanskje være fordelaktig å bruke pasta i tillegg..

#273534  av PÃ¥l

Det følger med pakninger fra XSPower til downpipen, av metall (aluminium). Fra turbo til downpipe, og fra downpipe til eksos. Jeg tenker jeg bruker pasta for sikkerhets skyld. Er jo en del jobb å få på plass, og jeg vil gjerne slippe å tette eventuelle lekkasjer etterpå. Er ikke fare for at det blir for varmt? I verste fall (varmeste fall hehe) kan jo turbo og downpipe gløde.

OT: CelicaTurbo: Du er jo som regel den eneste som kommer med råd, får du tid til dette her da? :P Er meget takknemlig for at du gidder å svare på spørsmålene mine :) Føler nesten at jeg maser her, men vil heller spørre en gang for mye enn en gang for lite :)

#273541  av CelicaTurbo

Pål skrev:OT: CelicaTurbo: Du er jo som regel den eneste som kommer med råd, får du tid til dette her da? :P Er meget takknemlig for at du gidder å svare på spørsmålene mine :) Føler nesten at jeg maser her, men vil heller spørre en gang for mye enn en gang for lite :)
Jeg bruker vel et kvarter om dagen på forumet ca, og det er jammen mye jeg unnlater å svare på også :lol:

#273543  av PÃ¥l

Jøss, føler meg privilegert nå :)

#273544  av Amund

CelicaTurbo skrev:
Pål skrev:OT: CelicaTurbo: Du er jo som regel den eneste som kommer med råd, får du tid til dette her da? :P Er meget takknemlig for at du gidder å svare på spørsmålene mine :) Føler nesten at jeg maser her, men vil heller spørre en gang for mye enn en gang for lite :)
Jeg bruker vel et kvarter om dagen på forumet ca, og det er jammen mye jeg unnlater å svare på også :lol:
Stikkordet er vel "kommuneansatt". :lol:

#273552  av ErikG

Vil annbefale deg og kjøpe orginale pakninger i stedet for de som følger med. De er bare møkk!!

#273586  av Kanakkas

CelicaTurbo skrev:Det skal igrunn ikke være nødvendig med pasta om du kjøper nye orginale pakninger fra Toyota.. de pakningene har et belegg på hver side som skal fungere som en forsegler på samme vis som eksospasta, men det kan jo kanskje være fordelaktig å bruke pasta i tillegg..

som CelicaTurbo sier skal det ikke være nødvendig med pasta her, fin grad på maskinering på de flatene, og ofte kan pastaen bli sprø og miste sin funksjon over tid med ekstreme temp.
Aldri brukt eksospasta selv sålenge jeg monterer deler som er tenk å sitte sammen vel å merke.

#273595  av PÃ¥l

hmm. får se hva jeg gjør da. takk for tips! Hva er delenumrene til originale pakninger?

#273606  av ErikG

Det finner de på delefilmen når du er innom toyota