TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Godkjenne blacktop i corolla? GÃ¥r det???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #273478  av samejon

Har meget lyst til å handle inn frontcut og bytte ut det som trengs i min corolla. Bilen skal gå på veien så har lyst til å ha dette godkjent. Noen som kjenner til noen som har godkjent dette? Var på biltilsynet på kongsvinger forrige uke og pratet litt med de om det da jeg fikk godkjent senkinga. De ville hvertfall ha papirer på at det er samme karosseri som blir brukt til begge bilene med forskjellig motor og så ville de ha en bekreftelse fra toyota om at de delene som trengtes var flyttet over fra cutet og til min. Det viktigste spørsmålet er jo da om det ER samme ramma begge bilene blir bygget på. Altså om det ikke er noen ekstra forsterkninger. Ringte også til toyota norge men der møtte jeg en dame som sa NEI, dette går ikke. Bare glem det. Så lite hyggelig respons der desverre....Noen her som vet/ kan hjelpe?? :D

#273504  av ArildM

Spørs hvilken modell du har. Er det snakk om motorbytte i fra 4AGE til 4AGZE bør det kunne bli godkjent siden det er samme motor bare med litt høyere effekt.

Toyota er som vanlig veldig vanskelig å ha med å gjøre når det gjelder dette...

#273540  av samejon

Det er snakk om bytte fra original ponnitraver på rundt 80 hk til blacktop'n som er rundt 150 hk.

#273636  av |plumbo

Ã¥ssen model ? ( e8 e9 e10 e11 osv ... )

#273644  av samejon

Dette er snakk om min 98 mod e11. Beklager ;) Hvis det er noen andre som har positive erfaringer med biltilsynet anngående slike godkjenninger så er det fint å høre ;) Kan på det varmeste annbefale kongsvinger hvertfall. Lysa mine stod rett opp i været pga feil innstilling og alle verdiene på papiret stemte ikke helt heller, men den ble godkjent . Har også montert potte med 4,5" ut. Den lo de bare av :D

#273713  av samejon

Har sendt en beskjed til ham, så får se hva han sier. Blir vel mest sannsynlig til å bytte selv om jeg ikke går igjennom godkjenninga. Men blir bare fryktelig kjipt hvis man blir stoppet og må vise bilen :?

#273781  av Henrik

Eller når du kjører på noen å blir gjeldsslave for resten av livet fordi forsikringa ikke gjelder :(

#273784  av samejon

Der har man også en negativ side ved saken ja. Så totalt sett kan det være veldig greit å ha det i orden....

#273792  av ArildM

Når en gammel Volvo240 kan godkjennes med 350TPI motor så må det vel være mulig å få godkjent motorbytte i denne sammenheng også ;)

#273798  av Amund

ArildM skrev:Når en gammel Volvo240 kan godkjennes med 350TPI motor så må det vel være mulig å få godkjent motorbytte i denne sammenheng også ;)
Volvo har TIDLIGERE vert veldig behjelpelige med papirer, derfor er det mykje enklere å få til. Siste eg hørte var at Volvo hadde slutta å vere behjelpelige med papirer, pga en del saker som hadde dukka opp... (I vert fall det ein volvo-frelst kamerat sa...)

#273818  av ArildM

OT: Hmm, oki, fant papirene for godkjent ombygging for en kamerat av meg på Volvo.no nå nettopp (ligger ute på nettsidene deres under eldre modeller) : )

Toyota derimot er som regel veldig lite behjelpelige... Såvidt jeg fikk tak i godkjenningspapirer på Aw11 min da jeg skulle importere denne til norge.

#273821  av samejon

Har hørt litt rundt om at toyota er litt vanskelige. Men syns da de burde være behjelpelige med dette og. Er vel toyota som har norges mest fornøyde kunder. Hmmmm, får vel bare prøve videre. Hvis noen kjenner noen innenfor toyota som kan være behjelpelig så er det topp. Kjenner selv salgssjefen på en toyota avdeling. Får vel ringe han på mandag og høre om han kan finne på noe. Selv om det ikke akkurat er rett sted å begynne.

#273830  av |plumbo

på sånne godkjenninger er det fint og alliere seg med et øutorisert toyota værksted der dere går gjenom alt som skal gjøres før dere gjør det også kontrolerer de det når det er klart og går god for det og deretter leverer det til biltilsynet . går ikkje det er det bare i ta med seg bilen til tyskalnd for tüv godkjenning

#274193  av samejon

Dra ned til tyskland og få det godkjent der kan jo bli forholdsvis kostbart da. Har prøvd å få tak i en person på toyota som jeg har fått annbefalt så nå står det stille. Han har juleferie og kommer ikke tilbake før 4 januar. Og hu negative sure tanta som sitter på sentralbordet nekter meg å få prate med teknisk avdeling. Begynner å bli missfornøyd med kundebehandlingen der.... :evil: