TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Greddy bcc install/tune

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #273555  av Rotta

Jeg har montert greddy bcc'n på bilen og jeg har koblet inn på riktige ledninger. Det jeg lurer på er hvor jeg skal måle for dermed å justere ned til 4,3 V som er anbefalt fra greddy for 93 mod. har målt mellom jord og grønn og hvit ledning men ender opp på full spenning(12 v). Noen som har peiling og gjort dette før?

#273556  av tojo

#275055  av styggen82

Rotta skrev:Jeg har montert greddy bcc'n på bilen og jeg har koblet inn på riktige ledninger. Det jeg lurer på er hvor jeg skal måle for dermed å justere ned til 4,3 V som er anbefalt fra greddy for 93 mod. har målt mellom jord og grønn og hvit ledning men ender opp på full spenning(12 v). Noen som har peiling og gjort dette før?
du så at den skal justeres OPP til 4,3 men IKKE over? dvs maks 4,3 v...
 #275056  av Rotta

styggen82 skrev:
Rotta skrev:Jeg har montert greddy bcc'n på bilen og jeg har koblet inn på riktige ledninger. Det jeg lurer på er hvor jeg skal måle for dermed å justere ned til 4,3 V som er anbefalt fra greddy for 93 mod. har målt mellom jord og grønn og hvit ledning men ender opp på full spenning(12 v). Noen som har peiling og gjort dette før?
Ja, jeg satte den på 4,29 jeg da... Bestemmer ikke dette bare når bilen får fuel cut da? Lavere verdi jo før kutter den?
 #275057  av styggen82

Rotta skrev:
styggen82 skrev:
Ja, jeg satte den på 4,29 jeg da... Bestemmer ikke dette bare når bilen får fuel cut da? Lavere verdi jo før kutter den?
lavere volt vil si større differanse mellom hva trykk hjernen tror den har, og hva sensoren faktiskt måler... dvs du kjører 1,2 bar mens hjernen tror du kjører 0,7 bar.(kun eksempel!) derfor skal den ligge nærmest mulig, slik du har gjort:)
[/b][/u]