TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• coliovers

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #273868  av Nico_18

Hei, skal bytte mine coilovers som er et ukjent dårlig merke til noe veldig brukbart som ikke kommer på mere enn 10 000. er det noen som veit om noe bra til den prisen til min toyota mr2 mk2 92mod. har allrede satt inn nye powerflex foringer så trenger bare bytte coilovers så vil jeg merke det brukbart :D D2 coilovers, noen som veit om man får den typen til bilen, isåfall hvilken nett side når det gjelder d2 gir jeg gjerne 15 000.

#273876  av Sven

Hifispeed.dk har tilbud på KSport coilovers nå, som er det samme som D2. Kosta vel ca 5000dkk. Men dette er vel ikke noe spes bra coilovers så vidt jeg vet.

#273882  av lasse

Skal du ha noe bra så er vel H&R og KW merkene å satse på tror jeg, men det koster...
Disse er jo også TÜV godkjente.

#273935  av cameleon

Hei!

Jeg har et sett splitter nye Cusco coilovers liggende. De ligger fortsatt i plastikk. Dette er noe av det beste du kan få på markedet til MK2. Om det er av interesse så er salgsannonsen her :)

Jeg kan gi deg disse til 13.500 inkl frakt og alt. Så det er bare å si fra, så kan du få pakken på døra innen noen dager. Noe bedre enn disse skal du lete lenge etter :wink:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 811#232811

#273936  av MR2WideBody

cameleon skrev:Hei!

Jeg har et sett splitter nye Cusco coilovers liggende. De ligger fortsatt i plastikk. Dette er noe av det beste du kan få på markedet til MK2. Om det er av interesse så er salgsannonsen her :)

Jeg kan gi deg disse til 13.500 inkl frakt og alt. Så det er bare å si fra, så kan du få pakken på døra innen noen dager. Noe bedre enn disse skal du lete lenge etter :wink:

Har disse coiloverne på bilen min, og det kan absolutt anbefales. Har hatt de på bilen min nå i snart 4-5 år og aldri hatt noe som helst problemer med de

#273969  av Nico_18

cameleon skrev:Hei!

Hei, hadde hørt supert ut, men det som er problemet er at jeg vil ha papirer på det jeg har, har 8,5" felger forran og 10" bak så spørs om jeg ville få samme problemet med de

D2

#273971  av Nico_18

jeg har hørt at D2 coilover'a er det beste og mest brutale du kan få kjøpt på markedet til japsebilen din, de har en syk stivhet om du justerer, på kompis sin bmw som er stiva på det maksimale føles det ut som han har fjerna dempere og sveisa på noen jernstenger i stedet:P bilen "hopper" om du kjører på en veisveis(der veiene er satt sammen) og det merker du ikke om du kjører med normale i det heletatt! menmen, smak og behag, men tror jeg enten går for kw v3 eller D2 bare jeg finner prisen på D2 til min :)

#273983  av lasse

Coilovers er jo gjerne litt tykkere enn normale dempere, med 8,5+10" breie felger tror jeg du kommer til å få problemer med plassen...
 #273993  av jumbo

Nico_18 skrev:jeg har hørt at D2 coilover'a er det beste og mest brutale du kan få kjøpt på markedet til japsebilen din, de har en syk stivhet om du justerer, på kompis sin bmw som er stiva på det maksimale føles det ut som han har fjerna dempere og sveisa på noen jernstenger i stedet:P bilen "hopper" om du kjører på en veisveis(der veiene er satt sammen) og det merker du ikke om du kjører med normale i det heletatt! menmen, smak og behag, men tror jeg enten går for kw v3 eller D2 bare jeg finner prisen på D2 til min :)
Er jo helt typisk at mange synes det er "kult" at bilen er stivest mulig, men det er desverre også slik at mange lever i misforståelsen om at jo stivere jo bedre når det kommer til svingytelse.

Kjører tein type flex selv, og til tross for at disse ofte blir kritisert for å være blant de mykere modellene på markedet er det fremdeles slik at kun de 4-5 bløteste av i alt 16 trinn er i det hele tatt brukbare på en mkII dersom man har ytelse som fokus og ikke kulhetsfaktor :wink:

#273994  av Ã¦len2

Kjøp heller Cusco settet til trønderen!! D2 er ok, men ikke bra!!
Mener værtfall jeg, med litt erfaring av D2.

Men det kan jo bli litt plassproblem, innpress da?

#273998  av Nico_18

greit nok, men problemet er at jeg vil de skal være tuv godkjent ;P isåfall på papira:)

#274017  av Xlr8

ender meste opp på kw eller h&r sine da? :P

..

#274024  av Nico_18

jeg har finni d2 coilovers med 5 års garanti på nettet til underkant av 10 000 kr, går vel for dem, er bare en ventetid på 2-10 uker på de. men gjør meg ikke no nå som jula snart kommer..
 #274030  av Nico_18

men om en av dere der ute har noen andre forslag så bare å komme med de;) og for dere som kjører med coilovers per dags dato, hvor store/breie felger/dekk lav, ET kjører dere med? på sw20 og hva er plassen i hjulbuene? jeg har ganske breie felger så er inntressert i å vite hva dere kjører med :)

#274032  av celicat23

Skal ikke blande meg for mye inn her, men:

a.) Hadde vi ikke en hel tråd her inne med folk som var missfornøyd med D2 coiloverene sine?

b.) Er det virkelig TUV papirer med D2 coiloverene? Jeg trodde ikke det..

Ellers: lykke til i jakta! :) Og du får ikke felgene og dekkene dine godkjent så lenge det ikke er TUV papirer på de.