TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvordan ta diagnose pÃ¥ 3sgte uten lampe?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#274490  av csstian

Går ann å prøve med den gammle type tester.Men er ikke veldig mye du får ut på de eldre bilene

#274497  av mabogis

csstian skrev:Går ann å prøve med den gammle type tester.Men er ikke veldig mye du får ut på de eldre bilene
Får motorkoder iallefall.. vist man kommer inn på bilen.. opplever ofte at man ikke får kontakt med bilen på den gamle testeren.. men funker på noen biler..

#274506  av sleeper

er det noen mulighet til og sjekke korder selv? uten og dra til toyota?

#274514  av kennethx

mulig dette er et helt idiotisk forslag for jeg ikke forstår problemstillingen din, men koble på en lyspære som virker?

#274542  av sleeper

kennethx skrev:mulig dette er et helt idiotisk forslag for jeg ikke forstår problemstillingen din, men koble på en lyspære som virker?

er ikke lyspæra som er gåen... er en feil et eller annet sted i kretsen\ledningene og jeg har ikke så lyst til og bruke mange timer på og feilsøke hvis det finnes en enklere måte..

#274547  av kennethx

Er det ikke bare å speise seg rett inn på en ledning fra ECU? Er jo ikke så vanskelig å komme til, så en lyspære og til jord?

#274553  av sleeper

kennethx skrev:Er det ikke bare å speise seg rett inn på en ledning fra ECU? Er jo ikke så vanskelig å komme til, så en lyspære og til jord?
jo burde gå det.. men vet du hvor jeg finner koblingskjema til 90 mod mr2 turbo? må vite hvilken ledning jeg skal se på.. ( er egentlig ikke helt sikker på om ecu gir jord eller + på den lampa da... har en misstanke om at den gir jord og ikke +..) kmen det er jo uansett ikke noe problem og finne ut av... :D

#274555  av Larsen

sleeper skrev:
kennethx skrev:Er det ikke bare å speise seg rett inn på en ledning fra ECU? Er jo ikke så vanskelig å komme til, så en lyspære og til jord?
jo burde gå det.. men vet du hvor jeg finner koblingskjema til 90 mod mr2 turbo? må vite hvilken ledning jeg skal se på.. ( er egentlig ikke helt sikker på om ecu gir jord eller + på den lampa da... har en misstanke om at den gir jord og ikke +..) kmen det er jo uansett ikke noe problem og finne ut av... :D
http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... anical.htm

#274561  av sleeper

tja, hjelp litt.. fant ikke noen oversikt over hva de forskjellige ledningene på ecu går til, men fant ut at den ivertfall er grønn og hvit inn til ecu så da er det nok ikke så mange muligheter.. skal nok finne ut av det da! :D

takker!

#274563  av kennethx

googlet litt :wink: men fant ikke noen direkte ECU pin out til 90' Mr2 Turbo desverre.

#274565  av sleeper

kennethx skrev:googlet litt :wink: men fant ikke noen direkte ECU pin out til 90' Mr2 Turbo desverre.
neida, det går nok bra.. skal nok finne ut av det!

takk for hjelpen ivertfall... :D