TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytte av giroverføring MK2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #274486  av perchr

Hei, etter det jeg tror var giroverføringa som røyk for en mnd siden har jeg funent ut at jeg ikke orker å knote med å fikse dette selv, så leverer den lik så godt inn til Toyota.. Men har ikke tid før om en uke ellerno, så bare lurte bare i mellomtiden på om det er noen her inne som kan gi meg en pekepinn på hvor mye bytte av giroverføringa på en MK2 kan koste?

#274505  av 323F GTX

Det er en nokså enkel jobb , så du kan lett gjøre den selv :) Tror ikke det hadde tatt meg stort mer enn maks en times tid, så kan umulig koste alverden på toyota? Men på en annen side så er jo verksteder verdensmester i å ta seg grundig betalt :roll: Vil tippe på et par 1000 inkl deler . Nå vet jeg ikke hva en ny girkabel koster da.

#274519  av perchr

Har jo nettopp bytta giroverføringa på GTXen, så vet jo ca. hva det innebærer.. Men det er jo det at det er så pokkers trangt nedi motorrommet på mr2en.. Og det så så knotete ut å få av/på overføringa på girkassa? Har ikke vært under å sett enda da, mulig det er lettere å komme til derfra?

#274526  av Larsen

Så lenge man vet hva man gjør tar ikke det å bytte giroverføringe lang tid.

#274552  av 323F GTX

Kommer helt fint til giroverføringene fra oversiden også. Om du har originale luftfilterbokser må de av, ellers blir det trangt.

#275345  av jij1984

Selve vaierne koster ca 2500kr pr stk.