Side 1 av 2
Lurer litt på (ang.turbo motor)
Legg innLagt inn:16 des 2007 08:40
av hmsilset
1.Pop of ventil og sånt finner jeg bare som kit hos bs-bildeler.Er det ikke bare å ha på en sånn ventil på mr3 turbomotor da?Trodde ikke det trengtes å lage..
2.Noen som vet hva en 94+(245hk) turbomotor vil komme til å koste om man har drivverk og bra nok bremser fra før?
3.Vil biltilsynet uten problem kunne se hva slags motor det er byttet til?
4.Hvorfor finnes det ikke en "sticky" tråd om hvordan man går frem her?Står litt om alt på 100 forskjellige tråder her og nå regner jeg med at det blir en til nå.....

Legg innLagt inn:16 des 2007 15:11
av Nico_18
svarer på nr 2 og det vil koste fra 35 tusen til 50 tusen kommer helt ann på motoren(km, overhalt osv) da er den komplett.
Legg innLagt inn:16 des 2007 15:23
av lasse
Nico_18 skrev:svarer på nr 2 og det vil koste fra 35 tusen til 50 tusen kommer helt ann på motoren(km, overhalt osv) da er den komplett.
For den prisen der så får du vel strengt tatt et rearcut, altså en halv bil med motor, girkasse, ecu og ledningsnett så vidt jeg har fått med meg...
Re: Lurer litt på (ang.turbo motor)
Legg innLagt inn:16 des 2007 15:56
av Master
hmsilset skrev:1.Pop of ventil og sånt finner jeg bare som kit hos bs-bildeler.Er det ikke bare å ha på en sånn ventil på mr3 turbomotor da?Trodde ikke det trengtes å lage..
Dumpventilen må passe i det originale uttaket for dumpventilen mellom turboen og intercooleren. Altså selges f.eks HKS SSQV som kit der du får med selve dumpventilen, samt et adapter som gjør at du kan skru den fast på det samme skruhullet som den originale satt på.
Alternativt må du begynne å sveise på et uttak og blokkere det gamle, evt modifisere det originale.
Tips: De SSQV dumpene får du som kit på ebay for under 2500 kr ferdig mva og frakt til Norge. (kjøp da de originale, ikke de fake som koster 400kr...
Legg innLagt inn:16 des 2007 17:34
av hmsilset
lasse skrev:Nico_18 skrev:svarer på nr 2 og det vil koste fra 35 tusen til 50 tusen kommer helt ann på motoren(km, overhalt osv) da er den komplett.
For den prisen der så får du vel strengt tatt et rearcut, altså en halv bil med motor, girkasse, ecu og ledningsnett så vidt jeg har fått med meg...
Takk for svar,men dette vet jeg.Lurte på hva kun motor koster bare jeg

Re: Lurer litt på (ang.turbo motor)
Legg innLagt inn:16 des 2007 17:39
av hmsilset
Master skrev:hmsilset skrev:1.Pop of ventil og sånt finner jeg bare som kit hos bs-bildeler.Er det ikke bare å ha på en sånn ventil på mr3 turbomotor da?Trodde ikke det trengtes å lage..
Dumpventilen må passe i det originale uttaket for dumpventilen mellom turboen og intercooleren. Altså selges f.eks HKS SSQV som kit der du får med selve dumpventilen, samt et adapter som gjør at du kan skru den fast på det samme skruhullet som den originale satt på.
Alternativt må du begynne å sveise på et uttak og blokkere det gamle, evt modifisere det originale.
Tips: De SSQV dumpene får du som kit på ebay for under 2500 kr ferdig mva og frakt til Norge. (kjøp da de originale, ikke de fake som koster 400kr...
Må man ha intercooler for å ha turbo og dumpventil da?
Re: Lurer litt på (ang.turbo motor)
Legg innLagt inn:16 des 2007 19:14
av Larsen
hmsilset skrev:Master skrev:hmsilset skrev:1.Pop of ventil og sånt finner jeg bare som kit hos bs-bildeler.Er det ikke bare å ha på en sånn ventil på mr3 turbomotor da?Trodde ikke det trengtes å lage..
Dumpventilen må passe i det originale uttaket for dumpventilen mellom turboen og intercooleren. Altså selges f.eks HKS SSQV som kit der du får med selve dumpventilen, samt et adapter som gjør at du kan skru den fast på det samme skruhullet som den originale satt på.
Alternativt må du begynne å sveise på et uttak og blokkere det gamle, evt modifisere det originale.
Tips: De SSQV dumpene får du som kit på ebay for under 2500 kr ferdig mva og frakt til Norge. (kjøp da de originale, ikke de fake som koster 400kr...
Må man ha intercooler for å ha turbo og dumpventil da?
Du bør ha intercooler ja. Det er mulig uten, men langt ifra å anbefale!
Legg innLagt inn:16 des 2007 20:05
av Amund
hmsilset skrev:lasse skrev:Nico_18 skrev:svarer på nr 2 og det vil koste fra 35 tusen til 50 tusen kommer helt ann på motoren(km, overhalt osv) da er den komplett.
For den prisen der så får du vel strengt tatt et rearcut, altså en halv bil med motor, girkasse, ecu og ledningsnett så vidt jeg har fått med meg...
Takk for svar,men dette vet jeg.Lurte på hva kun motor koster bare jeg 
10k om du er svinheldig. men regn med alt fra 10 og oppover i vert fall...
Legg innLagt inn:16 des 2007 20:07
av hmsilset
Amund skrev:hmsilset skrev:lasse skrev:
For den prisen der så får du vel strengt tatt et rearcut, altså en halv bil med motor, girkasse, ecu og ledningsnett så vidt jeg har fått med meg...
Takk for svar,men dette vet jeg.Lurte på hva kun motor koster bare jeg 
10k om du er svinheldig. men regn med alt fra 10 og oppover i vert fall...
For 245hk motor?
Legg innLagt inn:16 des 2007 20:09
av Amund
Om du får ein 245hk motor til 10k er du svinheldig! Regn med minst 15k...
for ein 2. gen er 10k meir vanlig pris.
Et 3. gen rearcut pleier å ligge på 30-35k, 2- gen 20-25k...
Legg innLagt inn:16 des 2007 20:16
av hmsilset
Amund skrev:Om du får ein 245hk motor til 10k er du svinheldig! Regn med minst 15k...
for ein 2. gen er 10k meir vanlig pris.
Et 3. gen rearcut pleier å ligge på 30-35k, 2- gen 20-25k...
billige greier

Kjøpte en 175hk med ledningsnett tidlig i år og den kosta 15 den også..
Legg innLagt inn:16 des 2007 23:12
av Amund
Legg innLagt inn:16 des 2007 23:29
av hmsilset
Amund skrev:http://oneofftuning.no/motor_import.html
takk

Ser at det vil lønne seg å gå for en 2.gen på 225 hk.Er jo sykt dyrt med 35.000kr for bare motor da..Har nok penger til den motoren jeg vil,men når jeg for en gangs skyld har litt penger så sløser jeg ikke fordi når så mange sier at det er samme motoren..Da er det bedre å koste på seg litt annet stæsj i samme slengen

Legg innLagt inn:17 des 2007 00:05
av Nico_18
lasse skrev:Nico_18 skrev:svarer på nr 2 og det vil koste fra 35 tusen til 50 tusen kommer helt ann på motoren(km, overhalt osv) da er den komplett.
For den prisen der så får du vel strengt tatt et rearcut, altså en halv bil med motor, girkasse, ecu og ledningsnett så vidt jeg har fått med meg...
det var det jeg egentlig mente, hehe. at alt var inkludert (halve bilen

) så sorry
Legg innLagt inn:17 des 2007 00:09
av hmsilset
Nico_18 skrev:lasse skrev:Nico_18 skrev:svarer på nr 2 og det vil koste fra 35 tusen til 50 tusen kommer helt ann på motoren(km, overhalt osv) da er den komplett.
For den prisen der så får du vel strengt tatt et rearcut, altså en halv bil med motor, girkasse, ecu og ledningsnett så vidt jeg har fått med meg...
det var det jeg egentlig mente, hehe. at alt var inkludert (halve bilen
) så sorry
Du må ikke skremme meg sånn

Er uansett dyre de motorene da..