TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mer dysemas...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #34277  av Christian

Er det viktig at dysene står i nøyaktig samme posisjon som når motoren kom ifra fabrikk? Har fiksa litt på de jeg har og funnet en ok måte å bruke de på, OM det ikke gjør noe at de kommer ca 3-4mm lenger inn enn vanlig :)
Vet dette er meget viktig på en diselmotor, men vil gjerne tro at en bensinmotor ikke plages av dette?
Skal ta noen bilder etter middag :)

#34285  av larsst185

Ser ikke helt at det skulle by på store problemer så lenge ikke dusjen treffer noe som ødelegger sprøytebildet.Så lenge forstøvinga av drivstoffet ikke blir forstyrra skulle det gå bra.

#34325  av Christian

Noen bilder...
Skal sjekke litt rundt i mårra, men om noen her har synspunkter er det helt supert :)
Vedlegg
Her er den modifiserte satt inn slik den evnt. vil bli plassert. Den er godt unna luftstrømmen og bør spre slik den skal. Tror jeg da ;)
Her er den modifiserte satt inn slik den evnt. vil bli plassert. Den er godt unna luftstrømmen og bør spre slik den skal. Tror jeg da ;)
Modifisert dyse innsatt.JPG (25.21 kiB) Vist 1533 ganger
Den orginale sitter til venstre, den modifiserte til høyre. Tror det fortsatt god plass til spredningen.
Den orginale sitter til venstre, den modifiserte til høyre. Tror det fortsatt god plass til spredningen.
Dysene innsatt.JPG (29.34 kiB) Vist 1533 ganger
Den til venstre er orginal 720cc og var egentlig tenkt til 1gen toppen. Legg merke til o-ringen som tetter mot toppen og mot fuelrailen.
<br />Den høyre er av samme type, men med 2stk ekstra o-ringer bak den orginale. Den orginale smetter inn i toppen og funge
Den til venstre er orginal 720cc og var egentlig tenkt til 1gen toppen. Legg merke til o-ringen som tetter mot toppen og mot fuelrailen.
Den høyre er av samme type, men med 2stk ekstra o-ringer bak den orginale. Den orginale smetter inn i toppen og funge

Forskjell på dysene.JPG (28.37 kiB) Vist 1533 ganger