Noen som har kjennskap til hvordan det vil fungere med ekstern wastegate på Celica gt4 st185? Vil kjøre på 0.8-1.0bar. Planer var å få dumpventilen til å ta seg av de større ladetrykkene og wastegaten på de lave?Er selfølgelig ute etter litt klakkelyd fra wastegaten også
Legg innLagt inn:24 des 2007 00:56
av turbokjell
skal ikke være noe priblem det. Hadde det på min, men den var der når jeg kjøpte bilen min den gangen.
Legg innLagt inn:27 des 2007 22:50
av ST185rally
dette er jo den gamle min!!
d funka det men du må ah elektronisk ladetrykkjust.
blødeventilene klarer ikke alltid og være raske nok.
denne lada 1.9kg en periode. gikk no grusomt. tuna ned før salg
Legg innLagt inn:27 des 2007 22:54
av ST185rally
tips for fin lyd.
bruk den orginale ct 26 turboen fjern alt av luftmasse måler og ha åpen filter. få tak i mr2 3 gen hjerne med mapsensor.
da blir det veildi fine hyl fra turboen.
Legg innLagt inn:28 des 2007 00:32
av James
Ok. Kjører med elektronisk boost controller fra HKS så den er i boks. Har ct20b turboen.l Ikke ct26. Turboen hyler hyler godt den! Det er jeg fornøyd ,med, men kunne tenkt meg noe annet en pttsssj lyden fra dumpen, så noe klakkelyd fra en wastegate er vel det jeg kunne ha tenkt meg mest
Legg innLagt inn:28 des 2007 01:20
av Magne
James skrev:Ok. Kjører med elektronisk boost controller fra HKS så den er i boks. Har ct20b turboen.l Ikke ct26. Turboen hyler hyler godt den! Det er jeg fornøyd ,med, men kunne tenkt meg noe annet en pttsssj lyden fra dumpen, så noe klakkelyd fra en wastegate er vel det jeg kunne ha tenkt meg mest
WG lager aldri no lyd, som jeg har vert borti.
Derimot hvis du fjerner dumpen din, og plugger hullet. Så får du noe som kalles "compressor surge". Lufta blir presset tilbake i turboen som lager en helt herlig flappre lyd. Kan tenke meg det er denne lyden du er ute etter å få. Vanskelig å oppnå med dumpventil.
Legg innLagt inn:28 des 2007 10:24
av James
Magne skrev:
James skrev:Ok. Kjører med elektronisk boost controller fra HKS så den er i boks. Har ct20b turboen.l Ikke ct26. Turboen hyler hyler godt den! Det er jeg fornøyd ,med, men kunne tenkt meg noe annet en pttsssj lyden fra dumpen, så noe klakkelyd fra en wastegate er vel det jeg kunne ha tenkt meg mest
WG lager aldri no lyd, som jeg har vert borti.
Derimot hvis du fjerner dumpen din, og plugger hullet. Så får du noe som kalles "compressor surge". Lufta blir presset tilbake i turboen som lager en helt herlig flappre lyd. Kan tenke meg det er denne lyden du er ute etter å få. Vanskelig å oppnå med dumpventil.
Ok. Får fin lyd av det ja Men at luften slår tilbake til turboen er vel ikke så bra for turboen vil jeg tro? Blir vel som org. oppsett da?
Legg innLagt inn:28 des 2007 15:14
av kennethx
nok ett eksempel på litt kompressor surge
Legg innLagt inn:28 des 2007 16:33
av oleb
ST185rally skrev:tips for fin lyd.
bruk den orginale ct 26 turboen fjern alt av luftmasse måler og ha åpen filter. få tak i mr2 3 gen hjerne med mapsensor.
da blir det veildi fine hyl fra turboen.
Det det jeg også ser for meg må til for å få skikkelig surge lyd på den motoren, men kan man bare sette på en 3. gen mapsensor sånn helt uten videre?
Legg innLagt inn:28 des 2007 20:22
av ST185rally
nei man må få tak i en brukt mr2 3 gen hjerne. den har alt likt som celicaen.. ivertfall carlos sainzen. da kan du sette på map og fjerne maf.
men du må au sette på luft temsensoren. alle disse ledningene du bruker er i den orginale maf stikket..
man kan ikke sette map på en 2 gen hjerne for maf signalet går i motsatt voltretning...
Legg innLagt inn:28 des 2007 20:46
av Larsen
Du kan kjøre med åpen wastegate, men da får du nok ikke den lyden du leter etter.
Legg innLagt inn:28 des 2007 21:45
av Insanity
ST185rally skrev:nei man må få tak i en brukt mr2 3 gen hjerne. den har alt likt som celicaen.. ivertfall carlos sainzen. da kan du sette på map og fjerne maf.
men du må au sette på luft temsensoren. alle disse ledningene du bruker er i den orginale maf stikket..
man kan ikke sette map på en 2 gen hjerne for maf signalet går i motsatt voltretning...
men CS'n har jo både map og maf. er det ikke en mulighet å plukke bort maf'n?
og hvis du vil ødelegge turbo og få ekstra turbolag, så erre bare å flekke bort dumpen og ha det gøy. lyden er "kul" men skjærer i hjertet, å høre retarderingen.
Legg innLagt inn:28 des 2007 22:56
av defred
Kan du ikke motere resirk. dump ventil? Jeg har det på rallybilen og den lager en artig lyd når jeg slipper gassen.
Kan høren den på en liten video snutt vi har bloggen: http://rally.blogg.no
Legg innLagt inn:29 des 2007 17:41
av ST185rally
selve mappet i 2gen blir styrt av maf signalet.
map sensoren på 2 gen er kun til fuel cuten og til boost måleren.
mens 3 gen har 2 map sensorer. den samme som cs og den andre istedenfor maf signal. dermed er d umulig og fjerne maf måleren så lenge du har 2gen hjernen..
jeg la ut anonse på en 3gen mr2 hjerne og fikk en for 1000kr.
da kan du sette på 550cc dyser og apexy air fuel controler og du har insprøytning til 340-360hk vis du vil.
men den gikk helt greit og feit med 440cc dysene på org turbo. med 3 gen hjernen sel om den egentlig skal ha 540ccdyser.
grunnen er jo at 2gen har ca30-40hk mindre iforhold til ladetykket en 3gen.
Legg innLagt inn:29 des 2007 18:59
av larsst185
CS en har ikke luftmasse måler.den har luft mengde måler slik vanlig gt4!