TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ulyd i forstilling

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #34329  av Espen H

Har hatt en kjip ulyd i forstillinga mi en stund nå uten å finne ut hva som lager det. Håper på at noen her kanskje har noen tips.

Greia er at når jeg kjører over humper e.l høres det ut som noe er løst i forstillinga. Sjekka under bilen, i hjulbuer, og nede i motoren for å finne noe som kunne lage en slik lyd, og da viste det seg at det ene hjullageret var løst. Nå har jeg byttet det, men faen meg ikke det heller. vet at det er ett kjipt problem, håper på at noen gidder å svare uansett

Bilen er forresten en ae92 (88) corolla gti med 4age motor om det har noe å si..

#34336  av Mr2 Mk2

hmm hadde noe lignende på min,det var et lager i styresnekken av alle ting.Men det høres faktisk ut som om det var DIVERSE stagforinger og annet som var løst!Hørtes ut som ingenting hang fast der fremme,og over humper og brostein var det fææælt :shock:

#34339  av turboman

Hadde sjekket hjulopphenget hadde jeg vært deg.

Jekk opp hjulet, og sjekk om det er noen slakk i noen av kulene/endeleddene. Siden det høres kun i dumper, så er det jo noe som slarker ett eller annet sted..

ellers kanskje foringene i stabstaget, hvis det er slikt foran på bilen din.. eller foringene i støtdemperen...

Ulyd i hjullageret er vel ellers noe man skal høre uavhengig om man kjører i dumper eller ikke, vil jeg tro..

Lykke til i jakten... :-)

#34341  av yeah580

har det problemet jeg oxo, men det er demperinnsatsen i ene fjærbenet framme som er litt slark i... må vel fixe det snart.. :oops:

#34347  av larsst185

Riktig som anders sier.Har vært borti flere biler med demperinnsatser, der det oppstår slark i mellom innsatsen og fjærbeinet.Sjekk også de berømte rakkel stagene.(stagene som forbinder stabstag med bærebro)(lenkearmer)Er ikke akkurat bunnsolid hos toyota di dær

#34992  av Espen H

det viste seg å være slerk i stabstaget mitt, tok en runde under bilen og sjekka alle forslagene deres.. takk for hjelpen. Får fiksa det på toyota til torsdag, konge å bli kvitt den kjipe ulyden..

#34997  av memo

hvis det er en litt "dypere" _klunke_ lyd, så ville jeg antatt foringene..