TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Krise!! bankelyd i motor og 14 dager til oppkjøring!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #275578  av bose

det er snakk om en AW11/4AGE
Høres ut som det kommer fra toppen på høyreside/vifte sida..

Noen som vet hva dette kan være? det kom sånn plutselig mens brodern var ute og kjørte :S:S

Sier heller ikke neitakk hvis noen vil kvitte seg med en motor

#275594  av ArildM

Min motor hørtes ut som en gammel sjark med en stakkars 1 sylinder diselmotor på godt over redline :lol: Skjedde etter at jeg glemte oljetroppa og kjørte motoren nesten tom for olje. Symptomene kom ikke før flere mnd etterpå etter litt frisk vårkjøring.

Var såpass mye røyk og ulyder at jeg kasserte hele motoren og skaffa meg ny. Koster fort mer å overhale en motor enn å få tak i en annen :)

Hvis det er bare en svak tikkelyd i fra toppen på rundt 2-3000 rpm har jeg hatt samme lyd i snart et år og ikke merka noen forskjell fra eller til, og det har vært med aktiv kjøring. Bare pass på å kjør motor varm før du gir på noe særlig turtall, og ellers de vanlige tinga (olje plugger osv.).

Motor fikk jeg hjelp med å skifte, tok et par dager med 3-4timers jobbing.

#275600  av bose

er desverre ikke no tikking.. men skikkelig banking :s

#275604  av Andy_Celica

Da kan det høres ut som du har pådratt deg rådebank, Når du starter mottoren tikker det, forsvinner litt og når du kommer på 2-3000 rpm så begynner det å banke?

#275616  av bose

skal sjekke i morgen..

våte plugger og flatt batteri...

#275627  av Insanity

jeg har en 4AGE i deler til salgs. toppen er begynnt å porte på. men blokka er det ikke gjort noe med. motoren er i god stand. ikke noe oljeforbruk ble plukket ut av en corolla GT som skulle hugges pga rust. hjemmelaget turbomanifoil og turbo kan følge med.

var tenkt som prosjekt til MK1 min.. men har kjøpt CS i stede... :)

#275746  av bose

Har omsider fått skrudd/banna/herja(velg det som passer)

Regreima var forferdelig slakk..( reima er 6 år gammel og moden for utskiftning) og strammehjulet er minst dobbelt så gammelt , og har en misstanke om at det kan sitte nokså bjønn....?

men skal prøve å få gjort et bra opptak av lyden i morgen (er lydteknikker og har tilgang på bra opptaksutstyr)

#275752  av pezman

På tide å skifte reima uansett da! :)
Kan være bare regreima som er slakk og har hoppa et par hakk feil...
SÃ¥ jeg ville tatt og sjekka at timing merkene stemmer orntlig!

#275773  av bose

ja jeg håper på "flaks" selv :)

Worlds first "registerbank" :lol: :lol: