TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny med lappen og 86' mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #275982  av SanAndre

Hei alle bilentusiaster!

Har nå hatt lappen i litt over 1 mnd. og kjøpte i sommer en 86 modell mr2, som jeg forøvrig synes er superkul. Har forelska meg helt i alt som kan krype og gå av mr2'er for å si det på den måten!!

Men har nå tenkt å kanskje begynne å fjerne rusten som er på den, er nemlig litt i hjulbuene, også har jeg tenkt å sende den på lakkering. Lakken på den er nemlig ganske slitt, selvom jeg har prøvd det som er av polering og andere midler... Virker som bilen har stått for mye i solen eller noe lignende og blitt helt matt, særlig over motoren og en del på taket.

Men det jeg lurer på da er om noen av dere har noen tips til hvor jeg kan få tak i styling deler til denne bilen, gjerne så billig så mulig?? :wink: Hvis jeg finner no styling er det jo like greit å lakkere dette sammen med resten av bilen så jeg slipper ekstra utgifter ved senere anledninger :) Jeg har ikke all verden peiling på bil, men har en del kompiser og familiemedlemmer som har litt mer peiling og som jeg kan få hjelp fra.

#275983  av bose

Grattis med mr2!:D
Mr2 er grisegøy ja :D

av styling så kan du se på denne sida her http://www.raceonusa.com

lykke til videre med bilen!
legg gjerne ut bilder av gliset :)

#275985  av SanAndre

Tusen takk for det :D

Var mye tøft på den siden du gav meg, får sjekke ut hva det blir i norske kroner... Men hvordan er det å bestille deler fra utlandet egentlig? Blir det dyr frakt og er det lang leveringstiden?

Skal se om jeg får lagt ut noen bilder etterhvert 8)

#275987  av SanAndre

Her er vidunderet dere alle venter å se. hehe

Bilde

Prisene på den siden du ga meg bose var ikke så gale i det hele tatt. Ca. 3000kr for body kit hvis jeg kjøper hver del individulelt. Tenkte da kanskje på å kjøpe fram- og bakfanger og sideskjørt. Så ihvertfall veldig sprekt ut på bildene :P

#275988  av Larsen

SanAndre skrev:Tusen takk for det :D

Var mye tøft på den siden du gav meg, får sjekke ut hva det blir i norske kroner... Men hvordan er det å bestille deler fra utlandet egentlig? Blir det dyr frakt og er det lang leveringstiden?

Skal se om jeg får lagt ut noen bilder etterhvert 8)
Gratulerer med ny bil. Du bør lære deg kjørekarakteristiken til mr2en på en trygg plass.Det er ikke det at den er farlig, men kjørt på grensen oppfører den seg anderledes enn det bilder folk flest er vant til gjør. Jeg har selv hatt samme bilen som første bil, men har hatt et par ganger i grøfta.

Ellers så har du http://www.twosrus.com er også en veldig god nettbutikk. Hvis du skal handle over nett fra utlandet så bør du sjekke andre sine erfaringer. På det kjappeste kan en pakke bruke 5 dager fra usa til Norge og stort sett tar det ikke mer enn 2 uker. Hvis du handler hos riktige folk kan du spare mye penger, samt finne deler som norske forhandlere ikke kan få tak på. Selv har jeg vel brukt godt over 60K på netthandel til mr2ene og har altid fått det jeg har betalt for.

#275992  av Insanity

grattis med lappen... og ikke minst en grom bil.

ja lær deg å kjøre bilen.... test grensene. og det er sikkert slitte dempere på den.. få tak i noen nye.. det hjelper masse kjørbarheten...

#275993  av SanAndre

hehe, kan se om jeg finner en plass jeg kan lære meg å kjenne bilen og leke meg litt :P

Var ikke så mye styling på http://www.twosrus.com, men de hadde nooen fete matter som jeg har lett lenge etter. hehe 8)

men noen som har noen erfaringer med http://www.raceonusa.com?? Hvis folk bare har gode erfaringer med denne siden, så skal jeg vurdere om det blir et kjøp :)

#275994  av Insanity

off topic:

hvor holder du til?

#275995  av ArildM

Style Auto / Scanstyling

http://www.scanstyling.dk/Sider/Styling ... -side.html

Det peneste stylingsettet :)
Koster 10k danske da ++

Lykke til med Mr2, utrolig morsom bil :)
Men husk som noen sier her, og slik jeg har erfart det, går det rundt så går det rundt. Vinter og litt snø er fint føre å lære seg bilen på :wink:

#275997  av SanAndre

Jeg er fra Fredrikstad for den som lurte på det..

#276003  av Insanity

SanAndre skrev:Jeg er fra Fredrikstad for den som lurte på det..
ok. er du drammens området får du si i fra. hyggelig å hilse på folk med mk1...

har også en meget egnet treningsplass her oppe ;) lekt mye mk1 og gt4 der..

#276020  av jumbo

Grattis med lappen og grom bil :D

Og som andre allerede har nevnt, ta det pent og gradvis inntil du lærer bilen å kjenne. Det er lett å falle i den vanlige fella og tro man er god til å kjøre når man er 18 og fersk, men det er de fleste slettes ikke, kombinert med at en MR2 kan være rimelig lunefull inntil man virkelig lærer den å kjenne. Vær spesielt forsiktig på våt asfalt.

#276051  av SanAndre

Skal prøve å ta til meg det dere sier at jeg må være forsiktig med denne bilen... Er så glad i den at jeg ikke vil ha en ripe i den en gang :P hehe, men det er det vel ingen som vil...

#276098  av SanAndre

Men kom til å tenke på en ting!

Hvordan er det å montere et nytt stylingsett? Er det mye justering og slike ting som må til? Er det noe man kan klare å montere selv, eller bør man helst la et verksted fikse dette?

#276147  av Larsen

SanAndre skrev:Men kom til å tenke på en ting!

Hvordan er det å montere et nytt stylingsett? Er det mye justering og slike ting som må til? Er det noe man kan klare å montere selv, eller bør man helst la et verksted fikse dette?
Det er litt tilpassing ja. Er du nevenyttig klarer du det selv, hvis ikke så sett det vekk. Desverre så er det ikke så mye utvalg av styling til mkI mr2en, og veldig lite som ser pent ut.