TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pris pÃ¥ nye bremsecalipere / overhalings kit

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #276113  av 323F GTX

Hey! Er det noen som vet hva overhalings sett til forbremsene på MR2 MK2 koster? og hvor jeg kan få tak i det? regner med de har på toyota til blodpris :roll: Evt hva nye bremser koster, så slipper jeg bale med overhaling.. :P Begge calipterene framme har hengt seg opp.... :x

#276114  av Dalan

For en god stund siden kostet overhalingssett ca. 550,- hos Toyota, koster sikkert ikke så veldig mye mer i dag. Fungerer fint det, hvis du gidder å ta deg bryet med å gjøre jobben, og gjør det ordentlig :)

#276115  av 323F GTX

550 for begge sider da, eller pr caliper?

#276116  av Dalan

Det er for begge sidene ja.
Da får du med nye pakninger og sånt som holder det tett inni calipperen, så du må gjøre en ordentlig jobb med å rengjøre de og fjerne rust som eventuelt har kommet i de, ellers får du samme problemet igjen om en liten stund.
En enkel jobb hvis du er litt stø på hånda :)

#276125  av Mr2 Mk2

Eller du kan kjøpe calippere av meg ;)

#276195  av 323F GTX

Haa er forresten forskjellen på GTI og turbo bremsene? er det større diameter og/eller tykkere skiver?

#276197  av mr2storbrua

MR2 har samme bremser på GTI og turbo. Ingen forskjell altså, etter det jeg har lest. Det kom derimot større bremser på MR2 i 93, hvis jeg ikke husker feil. Om dette var større diameter eller tykkere skiver vet jeg ikke, men antar at det var større diameter og kanskje noe tykkere skiver.