TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• instrument belysning sluttet Ã¥ funke=ok men viftestyringa???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #276182  av Helgeland

Heisann dette er min første post i forumet. jeg har kjøpt en mr2 for noen uker siden og er storfornøyd med denne. men i dag var jeg så uheldig at jeg klarte og kortslutte lyset i askebegere :oops: følgene her var jo da at hele instrument belysningen sluttet å funke samt tåkelyse (foran og bak)
så over noen av sikringene foran og i motorrommet. men lurte på om noen her vet hva sikring det er. hvis det er så lett som en sikring da.

det er en 1992 mr2

på forhånd takk
Sist redigert av Helgeland den 06 jan 2008 15:37, redigert 1 gang totalt.

#276183  av hmsilset

Har du sjekket begge sikringsboksene forran?Er en til venstre ved pedalene og en under panseret

#276184  av Helgeland

Oiii er det en ved gasspedalen og.. flau.. nei jeg viste bare om den helt forran og den i motorrommet men fikk ikke opp alle med fingerene så jeg må nok kjøpe sånn verktøy til og dra ut sikringer med.. men da for jeg kjekke sikringene ved gasspedalen i morgen..

men må du demontere noe for og komme til.. eller er den synlig.(sikringene under dashbordet)

#276185  av hmsilset

Ikke lett å vite da,men det er der det er mest sikringer :wink: Ja,må demontere litt plast og panseråpneren(veldig enkelt) og det er vondt å komme til der og du bør ha lommelykt :P

#276186  av Helgeland

okei tusen takk for hjelpen... håper jeg finner ut ac det i morgen. jeg er IKKE mekaninker kan man si. ikke elektrikker heller:P men takk for hjelpen

#276187  av hmsilset

Bare hyggelig!Er ikke den værste flausa jeg har hørt om 8) Selv har jeg f.eks slått igjen bagasjelokk uten at noen låsevaiere var tilkoblet :roll:

#276198  av Larsen

Det er tre sikringsbokser på mr2en
En foran, en under på siden av dashordet på fører siden og en bak i motorrommet.

#276208  av csstian

Om du bytter tail sikringen tror jeg problemet er løst.å den vil jeg tro er på sparkeplaten på førersiden

#276219  av Helgeland

takker for svar skal ut og se nå.. men hvis jeg forstår dere rett så er det på "veggen" ved siden av clutchen eller er den over cluthen? jeg er helt blank foreløpig beklager dumme spørsmål

#276220  av lasse

Er på veggen ved siden av clutchen ja, hvis du bøyer deg ned og kikker opp under der så ser du den lett, trenger ikke å demontere noe, men den er litt kronglete å komme til.

#276222  av Helgeland

nå har jeg fått målt alle flatsikringer i de 3 boksene og alle er hele:(:( er det noen her som har peiling på hva som er problemet?

#276223  av Helgeland

Jah takk csstian. jeg målte en gang til serlig på tail sikringene og da viste det at det var en av dem som var gått. så nå håper jeg alt er bra. skal ned og kjøpe sikringer. men klarer ikke å se enda da om instrumentbelysningen funker men der piper når du har dørene oppe og tåkelysa fungerer. TUSEN TAKK FOR ALL HJELP....

#276290  av Fantare

Helgeland skrev:men fikk ikke opp alle med fingerene så jeg må nok kjøpe sånn verktøy til og dra ut sikringer med..
Under lokket på sikringsboksen baki er det sånn dings til og få ut sikringene :)

#276293  av csstian

Fantare skrev:
Helgeland skrev:men fikk ikke opp alle med fingerene så jeg må nok kjøpe sånn verktøy til og dra ut sikringer med..
Under lokket på sikringsboksen baki er det sånn dings til og få ut sikringene :)
Men den ligg i sikringsboksen i motorrommet

#276305  av Helgeland

ååå?? den har ikke jeg sett..
men for se etter men jeg har et spørsmål til..

på min viftestyring. så lyser kun den knappen som er aktiv.. er dette normalt eller? jeg kan huske å sett et bilde hvor alle knappene lyste samt alt det andre?? noen som vet?