Side 1 av 1

fuel cut

Legg innLagt inn:05 jan 2008 08:01
av sinkz
når slår fuel cut in på st185 3sgte rev 2 ?

Legg innLagt inn:05 jan 2008 11:16
av tojo
Fuel cut'n er på 1.2 på CS.

Legg innLagt inn:05 jan 2008 13:44
av Amund
0.95 på vanlig st185 meiner eg å huske...

Legg innLagt inn:05 jan 2008 19:37
av Tomera
tojo skrev:Fuel cut'n er på 1.2 på CS.
1,189 bar faktisk :D

Legg innLagt inn:06 jan 2008 02:42
av sinkz
ok men hva er det som skjer på 0.7-0.9 bar da da kutter min helt så lyser det i check lyset!?


å i tilleg til dette røyk topp pakninga i dag!!
så hvor skal æ kjøp ny noen som har eller som vet av ei kraftig ei til salgs gi en lyd da:)

Legg innLagt inn:06 jan 2008 03:39
av Tomera
sinkz skrev:ok men hva er det som skjer på 0.7-0.9 bar da da kutter min helt så lyser det i check lyset!?


å i tilleg til dette røyk topp pakninga i dag!!
så hvor skal æ kjøp ny noen som har eller som vet av ei kraftig ei til salgs gi en lyd da:)
Hmm? Mulig du har fått boostcreep, såden har oversteget 0.9 bar da.Har en tendens til det når været er kaldt.

Anbefaler deg og kjøpe ståltoppakning. HKS 1.2 mm eller TRD 1.3 mm
Men toppen må planslipes litt før montering.

Legg innLagt inn:06 jan 2008 10:32
av Insanity
oh.. det er mye jobb. bytta min rett før jul, var noen timer skruing på to man..

men det gikk fint ;) bruk stål pakning. du kan enten gå for TRD pakning eller så kan du kontakte ett frima som heter KRB trading. ligger i drammen, men de sender sikkert bitene til deg.

du burde gå på å bytte alle pakningene i toppen, tenker da på innsug, bensingalleri, eksos, toppdeksel, simeringer til kammene.

hvor langt har reima di gått? bytt denne og strammelageret hvis du er usikker. eller begynner å nærme deg skifteintervall

samme med viftereim og servo reim.

pass på å få rengjort motoren godt, det har en tendens til å legge seg mye sot på stemplene, vikrig å få dette bort, da minsker du faren for tennings bank, og motor skader.

når du er ferdig er det lurt å kjøre en motor flush, Omega har en som er bra. fåes på mekonomen.
la bilen gå på tom gang i 15 - 20 min og så bytter du olje og filter.

jeg fikk i snitt en kilo høyere oljetrykk og 30 grader laver olje temp. etter å ha renset motoren.

Legg innLagt inn:06 jan 2008 23:25
av sinkz
ja att dette er litt jobb vet jeg har nettopp bygd motorn så alt inni toppen er 1 mnd. gammalt. men har det drammens firmaet topp paktning på lager da og hvordan er det di har? har arp bolter på toppen fra før.

Legg innLagt inn:06 jan 2008 23:57
av tojo
sinkz skrev:ja att dette er litt jobb vet jeg har nettopp bygd motorn så alt inni toppen er 1 mnd. gammalt. men har det drammens firmaet topp paktning på lager da og hvordan er det di har? har arp bolter på toppen fra før.
Er ikke nødvendig å bytte pakning før den du har ryker.

Ang topp pakning fra KRB:
KRB Trading
Steinbergveien 52
3053 Steinberg
Tlf.: 32 87 52 95
Faks.: 32 87 50 66
Mob.: 95 76 77 60
kai@krbtrading.no

Åpningstider:
Man-Tor 9:00 - 16:30
Fredag 9:00 - 16:00

Ville satset på enten en HKS eller en Greddy MHG.
Vil tro det billigste blir å bestille selv fra Japan/USA. evnt hør med http://www.toyparts.no

Legg innLagt inn:07 jan 2008 16:40
av sinkz
pakninga er fese da :(