TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tidenes sykeste kjøring...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #276286  av Stølen

Dere som ikke har sett denne videoen har sjansen her....

Dette er den sykeste kjøringa jeg noensinne har sett.
Det er en Ruf "Yellow Bird" på Nürburgring Nordschleife.
Bilen i seg selv er jo berykta for å ta livet av alle som prøver å kjøre på grensa, men han her har tydeligvis hatt mye kvalitetstid med denne bilen. Jeg har ikke sett Nürburgring blitt kjørt så rått siden dette. Det er ingen runderekord, men når du ser hvor mye han må ratte for å i det hele tatt holde bilen i en rett linje så er dette pretty damn impressive.

Legg spesielt merke til motorsykkelen han passerer ved Schwedenkreuz (ca 1:10). Dette gir et lite inntrykk av farten det er snakk om...

Enjoy :D

#276295  av Andreazz

Satan :shock: Voldsomt overstyrt den RUFen ivertfall!
 #276296  av sotevik

Det er nok ikke den beste bilen på norsk vinterføre nei.Har prøvd MR2.Jeg synes den var vrien på glatta også jeg :shock:

#276313  av ArildM

http://www.conceptcarz.com/vehicle/z2321/default.aspx

28stk laget
0-60 mph 4.8 seconds.
Top Speed 342 km/h
Horsepower 469.00 HP

Og dette i 1984-1989 (tipper videoen er i fra samme periode?) :shock: Tipper styringa og vektfordelingen er noe ekkel, må jo rattes hele tiden, men alikevel legger fører inn en skikkelig breisladd og så med en enda værre kontra :shock: Det er ille nok bare med en Mr2 8)
 #276337  av sindrejl

sotevik skrev:Det er nok ikke den beste bilen på norsk vinterføre nei.Har prøvd MR2.Jeg synes den var vrien på glatta også jeg :shock:
Meget overdrevet. kjempefin på vinteren den. mr2 altså :)

#276343  av Stølen

Viktig å spesifisere at dette ikke var en konseptbil, men faktisk en produksjonsbil som hadde toppfartsrekorden til godt innpå 90-tallet... Syyyyk syyyyk bil...

#276359  av Lørnings

Tja..hva betegnes RUF egentlig som?Det er jo et firma som driver tuning av porsche, eller er det bare porsche karosseri?Jeg husker ikke :P Men konseptbil er det vel ikke, det er jo bare en porsche de har "ordna" litt med :wink: Har sett filmen før, mener det sto han passerte 340km/t på rettstrekka :D

#276543  av Stølen

RUF blir vel betegnet som en selvstendig tuner, aka Hamann. De tar skallet til Porsche og bygger opp alt fra bunnen av (og retter alle feil de mener Porsche har gjort :lol: )

Man får vel små oppgraderingskit fra Ruf til montering på originale Porscher, men en ekte RUF er helt gjennomført, ikke mye Porsche som er igjen...

Toppfarten ligger på 340 km/t, så på rettstrekka har han nok "ikke mer enn" rett over 300-merket.

#276549  av Lørnings

Jeg vet ikke jeg, men det står ihvertfall på denne siden her..gå på filmer i menyen til venstre :wink:
http://www.r-a-c-e-r-s.net/

Mye kule filmer her forresten..særlig den gule JUN-supra'en, som alle har sett før :P

#276553  av Stølen

Der står det "469 hk, toppfart 340 km/t- tømmer 6. giret på filmen"...
Det stemmer vel ikke helt. Han tømmer ikke giret helt, og i tillegg så er det femtrinns kasse på RUF Ctr Yellowbird... Så tror ikke denne herremannen har faktaene på plass :wink:

....gøy å være wise-ass iblant, bær over med meg :D

#276579  av ArildM

Sjekka Wikipedia, og der står det at RUF brukte sin egen 5trinns kasse ja, siden ingen av Porche sine kasser var bra nok.
http://en.wikipedia.org/wiki/RUF_CTR

Uansett så ligger jo toppfarten på ~342 uansett om det er 5 eller 6 gir :lol:

Og 300 på bane er ikke så verst, iaffal ikke når en tar i betraktning at det er i en bil laget for 20år siden 8)

Litt OT om Ruf CTR2:
RUF even attempted to enter two road registered race modified versions of the CTR2 for the 1997 Pikes Peak Hillclimb race. One of them was driven by Steve and David Beddor and, unlike other competitors, the car was driven in and out of the circuit. Steve Beddor would finish second despite finishing on top in qualifying and David finished fourth.[1]