TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Anbefaling av/spørsmÃ¥l om senkesett

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #276412  av Rallybadguy

Hei.

Jeg skal kjøpe senkesett til min '91 MR2.
Har ingen ambisjoner om banekjøring, men vil ha den litt lavere og gjerne litt bedre handling. Har fått pris på TTE til 3000.- og H&R til 2750.-

Etter det jeg har funnet ut senker TTE 25mm og H&R 20mm. Kan noen med litt mer erfaring komme med en anbefaling?

Ønsker ikke å bytte dempere enda, men kommer vel muligens noen gule koni sigende etter hvert.
Sist redigert av Rallybadguy den 07 jan 2008 17:42, redigert 1 gang totalt.

#276422  av marlboro1310

Da kan jeg komme med en anbefaling til deg, hold deg langt unna HR fjærer i allefall, har kjørt på HR fjærer 20mm i noen år på min mk2...de SKAL vekk til sesongen for å si det sånn :!: :!: :!:
Bruke heller noen ekstra tusenlapper på justerbare Koni med egnede fjærer,med mye høyere kvalitetsnivå og holdbarhet..det har du igjen for i det lange løp.. :wink:

#276423  av Abramz

Ta å se på KW sett..
Ikke så ille de..

#276426  av Rallybadguy

marlboro1310 skrev:Da kan jeg komme med en anbefaling til deg, hold deg langt unna HR fjærer i allefall, har kjørt på HR fjærer 20mm i noen år på min mk2...de SKAL vekk til sesongen for å si det sånn :!: :!: :!:
Bruke heller noen ekstra tusenlapper på justerbare Koni med egnede fjærer,med mye høyere kvalitetsnivå og holdbarhet..det har du igjen for i det lange løp.. :wink:
Ok. Har du noen anbefalinger ang. merke da?
Må være tuv godkjent så jeg kan få det i vognkortet.

#276427  av Rallybadguy

Abramz skrev:Ta å se på KW sett..
Ikke så ille de..
Hvor får jeg tak i sånt?

#276433  av marlboro1310

Personlig har jeg planer om justerbare gule koni kombinert med Bilstein eller Eibach fjærer (progressive)
Har kjørt Mk2 med slikt oppsett og det var i seg selv en liten revolusjonerende opplevelse :)
Så istedet for å "kaste" bort 3000kr på halvfabrikat så er det like greit å legge frem noen lapper til som sagt og få det skikkelig profft med en gang...det er jo perfeksjon vi alle higer etter på bilene våre tilslutt uansett :wink:

Koni kan skaffes fra http://www.protrim.no
Og selvfølgelig fra en drøss av andre leverandører.

#276435  av Rallybadguy

Eibach er jo samme som TTE etter hva jeg har forstått??
Og både TTE og H&R er progresive. Er de ikke?
 #276506  av mr2executive

På Fensport finner du tre forskjellige senkefjærer.
Eibach - ca. 25. mm koster 1800,-
Fensport - 20mm./30mm. koster 1300,-
Tein - ca. 37mm. koster 1600,-

Jeg har sett etter TRD men ikke funnet.
Har hørt at Tein er veldig bra.
 #276538  av Morten

mr2executive skrev:På Fensport finner du tre forskjellige senkefjærer.

Hverken Fensport, Tein eller TRD har Tuv så vidt jeg vet, noe som virket som et must for trådstarter..
 #276539  av Rallybadguy

Morten skrev:
mr2executive skrev:På Fensport finner du tre forskjellige senkefjærer.

Hverken Fensport, Tein eller TRD har Tuv så vidt jeg vet, noe som virket som et must for trådstarter..
Godt poeng. Gidder ikke holde på å bytte fjærer før hver pkk.

#276541  av marlboro1310

Bilstein og TTE er så langt jeg vet ikke det samme... :? TTE er Toyotas eget fabrikat ettersom jeg har forstått,og Bilstein er tysk semipro racingshit... :wink:

#276547  av Rallybadguy

marlboro1310 skrev:Bilstein og TTE er så langt jeg vet ikke det samme... :? TTE er Toyotas eget fabrikat ettersom jeg har forstått,og Bilstein er tysk semipro racingshit... :wink:
Det er det jo heller ingen som har sagt :P . Eibach og TTE er det samme. Står tilogmed Eibach i godkjenningspapirene til TTE etter det jeg har lest. Se her: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... hlight=tte

#276598  av marlboro1310

har netopp ¨fått nye briller fra Nille :D

#276602  av Larsen

Jeg var ikke så glad i TTE sine fjærer. De er litt for progressive etter min menning. Altså de krenger ganske mye før de blir skikkelig stive. Itillegg så er de ikke direkte komfortable og kjøre med, men jeg skrapte heller aldri ned noe sted etter å ha montert TTE fjærer.

#276603  av marlboro1310

tør påstå at til og med Jamex sine fjærer er bedre enn HR sine 20mm fjærer...holder du deg bare unna de er du langt på vei... 8)