TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Spm angÃ¥ende rÃ¥delager ved bruk av eagle rÃ¥der.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #276594  av <RuPerT>

Har kjøpt Eagle råder til min 4agze. Men får lager som enten er merket 1,2 eller 3.
Noen som har aning om hvilke som skal brukes? :roll: De originale rådene er merket med ett 2 tall.
 #276605  av Larsen

<RuPerT> skrev:Har kjøpt Eagle råder til min 4agze. Men får lager som enten er merket 1,2 eller 3.
Noen som har aning om hvilke som skal brukes? :roll: De originale rådene er merket med ett 2 tall.
. Tallene går på klaringen mellom lager og veiven. Du bør måle hva slags klaring du har mellom veivaksel og lagerene din (og eventuelt få et maskinverksted til å polere den) før du bestiller og monterer. Du finner anbefalt klaringer samt størrelse forskjellen (Hva tallene referer til) i toyota sine manualer.

#276607  av <RuPerT>

Veiva er nettopp kommet tilbake fra Nordic Motor etter kontrollmål og polering :) De fant vel ut at jeg skulle bruke originale lager, men fikk ikke vite hvilke av 1,2 eller 3. men skal se om jeg finner det i noen av toyota sine manuals :P :P

#276618  av larsst185

Alle 3 (mark 1,2 og 3 ) er standard lager.det jeg lurer på er at hvilken som helst av de 3 kan brukes.Kjøper man uoriginale lager tror jeg det er kun en størrelse på standard lager selv om Toyota opererer med 3.Er vel for at klaringen skal bli helt optimal i forhold til Toyotas spesifikasjoner.

#276621  av tojo

For å si det slik så skiller det max0,03 fra mark 1 til mark 3.

#276624  av larsst185

det var slik jeg regna med det hang i hop ja.Hvor får man kjøpt billige og bra uoriginale lager?

#276627  av Helmer

larsst185 skrev:det var slik jeg regna med det hang i hop ja.Hvor får man kjøpt billige og bra uoriginale lager?
http://www.raceeng.com/

#276651  av <RuPerT>

Fant ingen lager der. ACL selger racing lager til denne type motor, men vet ikke kvalitet på dette

#276657  av Morten

Raceeng som ble linket til selger King lagre.

http://www.raceeng.com/p-647-rod-brgtoy ... e-std.aspx

#276715  av <RuPerT>

Takk :) har sendt de en mail angående pris og antall. Står 39$ for ett sett med rådelager :roll:

#276751  av Morten

<RuPerT> skrev:Takk :) har sendt de en mail angående pris og antall. Står 39$ for ett sett med rådelager :roll:
Ett sett er til en motor. :wink: Har samme lagrene, kjøpt fra samme sted i min motor.