TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp! Varsellampe pÃ¥ Toyota Celica 2003 model!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #276780  av Konamixx

Vel. Var på vei til trening ikveld da det plutselig lyste i motorlampa på bilen, etterfulgt av at SCR? og TRC off lampa begynte å lyse.
Så lite bilkyndig som jeg er ble jeg smånervøs av slikt og parkerte bilen så fort som overhodet mulig å lar den vente til jeg får ringt Toyota imorgen.
Skjønner at dette kan være en flust med ting, men tenkte kanskje noen her hadde noe peiling på hva det kunne være?

Bilen oppførte seg normalt, og hørte ingen ulyder. Sjekket også ABS'en siden en kar sa det kunne være den, men det virket som den var ok.

Så hvis noen har opplevd noe slikt tidligere så hadde det vært hyggelig om de kunne avvise at januar lønningen min nå er gått tapt.

Hadde foresten bilen på 90k kontroll for 2 mnd siden og alt var ok da.

Mvh.
Bekymret Celica eier :?

#276782  av Fred

Reis på nærmeste toyota verksted å få de til å lese ut feilkode.
Trc og vsc lampa lyser fordi det er en motorfeil på bilen, og de systemene kutter ut når det er en motorfeil der. Så lenge lampa lyser, kan du trygt kjøre til toyota, hadde den blinka derimot, er det en fordel å bli taua, da er det en feil som kan gå direkte ut over f.eks katalysator.
Men er ikke umulig at januarlønninga di går nei... umulig å si hva det er, før du har vært på verksted.

#276783  av Konamixx

Okei. Takk for kjapt svar.
Da får jeg bare ringe de så fort de åpner imorgen slik at jeg finner ut av dette.

Får huske å be til høyere makter før jeg tar kveld, og håpe det er en bagatellmessig feil, hvis det i det hele tatt kan være det når motorlampa lyser.

#276811  av Konamixx

Ja da har jeg vært innom Toyota med bilen.
Motorlampen lyste ikke imorges da jeg startet den opp, men dro alikevel på toyota og fikk de til å "ta tempen" på den.
Feilen var i den saken som styrte VVT'n, men var tydeligvis borte nå og han klarte ikke å gjennskape feilen. Mulig det var et engangs tilfelle.
Han nevnte også at dette ikke var en helt ukjent feil på Celicaer.

fikk bare beskjed om å kjøre videre og evt komme tilbake om feilen skulle gjenoppstå. Var bare å kjøre når den motorlampa lyste, bilen slo seg visst av av seg selv om den ante fare.

Toyota visste seg igjen som en bedrift som tar vare på kundene sine, og denne sjekken kostet meg ikke en krone. Kudos til Toyota. :D