TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Redigeringsprogram og musikkprogram

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #277194  av cameleon

Skulle hatt tak i et redigeringsprogram for film. Helst noe der man kan legge til effekter av forskjellig karakter.

Samme gjelder musikkprogram. Lurer på om det finnes programmer der man kan lage klassisk musikk i motsetning til typen e-jay, music maker, etc etc.

Kunne tenkt meg noe som er av høy kvalitet på begge disse områdene

#277201  av Zepticon

Adobe har jo ett... Tror det heter after effects. Har ikke prøvd det selv men du kan lage effekter som lightsabers etc

#277206  av cameleon

Zepticon skrev:Adobe har jo ett... Tror det heter after effects. Har ikke prøvd det selv men du kan lage effekter som lightsabers etc
Ok :D

Fikk høre av en nå at noe av det ultimate var et program som het Adobe Production Studio Premium. Koster visstnok en 20.000, men gjør greia si for å få til noe skikkelig bra :)

Skulle man gjøre rent bord så finnes Avid Xpress StudioHD. Men dette koster bortimot 60.000. Og den er litt vel drøy hehe..

#277214  av Makari

Sony vegas er bra for film ivertfall.

#277215  av Ivar

NRK benytter seg mye av Final Cut Pro nå om dagen. Veldig fint program.

#277216  av Stølen

Final Cut har også blitt standarden på medielinjer og høgskoler så vidt jeg har skjønt.... Det gjør susen :D

#277217  av Ivar

Stølen skrev:Final Cut har også blitt standarden på medielinjer og høgskoler så vidt jeg har skjønt.... Det gjør susen :D
Mye på grunn av det jeg skrev... :)

#277220  av cameleon

Najs! Takker og Bukker :D

#277284  av Ivar

cameleon skrev:Najs! Takker og Bukker :D
Hvis du gikk for Final Cut så anbefaler jeg deg å lære deg tastatursnarveiene. "a" og "b" er mye brukt, henholdsvis musepeker og barberblad. :)

Angående klassisk musikk så er det muligens Reason som er enklest for en nybegynner. Det følger med en hel cd med orkesterinstrumenter. Reason er kun for programmering. Du kan ikke ta opp audio rett i Reason.

Personlig bruker jeg Reason for å få ned skisser fort og Pro Tools for selve produseringsbiten. Pro Tools er tungt å sette seg inn i og krever spesifikk ekstern hardware. Cubase/Nuendo og Logic er også alternativer som ikke krever spesifikk hardware. Det finnes egne orkesterplugins som går inn i samtlige programmer med unntak av Reason.

#277477  av cameleon

Ivar skrev:
Hvis du gikk for Final Cut så anbefaler jeg deg å lære deg tastatursnarveiene. "a" og "b" er mye brukt, henholdsvis musepeker og barberblad. :)

Angående klassisk musikk så er det muligens Reason som er enklest for en nybegynner. Det følger med en hel cd med orkesterinstrumenter. Reason er kun for programmering. Du kan ikke ta opp audio rett i Reason.

Personlig bruker jeg Reason for å få ned skisser fort og Pro Tools for selve produseringsbiten. Pro Tools er tungt å sette seg inn i og krever spesifikk ekstern hardware. Cubase/Nuendo og Logic er også alternativer som ikke krever spesifikk hardware. Det finnes egne orkesterplugins som går inn i samtlige programmer med unntak av Reason.
Jeg har fått tak i Final Cut. Men ikke installert det enda. Men takker for tipset.
Har et filmprosjekt på gang her som muligens kan bli en del større enn forventet. Så får se hvor langt det holder 8)

#277986  av FireWalk

cameleon skrev:
Ivar skrev:

Jeg har fått tak i Final Cut. Men ikke installert det enda. Men takker for tipset.
Har et filmprosjekt på gang her som muligens kan bli en del større enn forventet. Så får se hvor langt det holder 8)
Gleder meg til å se traileren. Jeg kan tenke meg at den begynner ca slik?: He knew to much... He Went to far... One man... One desire.... One chanse... One womman. Arnold swartzneger, Kim Rene.... "Mr. Driver" Comming soon to a cinema near you!

:lol:

#278006  av cameleon

FireWalk skrev: Gleder meg til å se traileren. Jeg kan tenke meg at den begynner ca slik?: He knew to much... He Went to far... One man... One desire.... One chanse... One womman. Arnold swartzneger, Kim Rene.... "Mr. Driver" Comming soon to a cinema near you!

:lol:
Hehehe. Nja blir vel ikke dirkete så ekstremt kan jeg tenke meg :lol: Men er egentlig bare moro å se hvor langt dette prosjektet går. Er ganske kostbart å lage film også. Hadde det ikke vært for jeg er svine heldig med å kjenne en del rette folk innenfor film og musikk så hadde dette vært ganske så umulig. Men er uansett utrolig moro å holde på med :D

Av musikkprogram så gikk jeg til innkjøp av en Mac og Logic 8. Sinnsykt avansert og temmelig vanskelig å bruke, men det er virkelig varer!