TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Anbefaling av batteri

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #278057  av lasse

Trenger plutselig nytt batteri til mr2'n min, har stått i garasjen et par måneders tid uten å ha vært starta og nå var batteriet helt dødt...
Har prøvd å fylle opp med batterivann og lading uten resultat.
(har forøvrig fått startet bilen med startkabler, så er sikker på at det kun er batteriet)

Noen som har batterityper å anbefale? Evt steder man får tak i?
Har hørt at bilblemma (biltema) batterien skal være bra, men jeg er veeeeeeeeeeldig skeptisk med å bruke ting derfra i godbilen.

Er forøvrig en mr2 mk2.

#278061  av CelicaTurbo

Jeg har ihvertfall gode erfaringer med biltema batteri, og de har vunnet minst to tester jeg har sett og gjør det spesielt bra på kaldstart-egenskaper, men hvordan holdbarheten er og andre faktorer kan jeg ikke si for sikkert. Å bli helt utladet i en lagret bil, spesielt mens det er oppbevart i frost, er en ganske sikker død for etthvert bilbatteri.

#278069  av lasse

Hmmm, kanskje det bil biltema batteri da...
Bilen står forøvrig i en fellesgarasje som holder ca 5-10 grader hele vinteren, så det burde ikke være noe problem.

#278074  av celicat23

Har god erfaring med optima batterier. Carina e'n stod en hel vinter lagret uten og bli startet, og den fyrte på første forsøk neste sommer uten problem. Var optima redtop.
 #278114  av Ã¸xseth

lasse skrev:Trenger plutselig nytt batteri til mr2'n min, har stått i garasjen et par måneders tid uten å ha vært starta og nå var batteriet helt dødt...
Har prøvd å fylle opp med batterivann og lading uten resultat.
(har forøvrig fått startet bilen med startkabler, så er sikker på at det kun er batteriet)

Noen som har batterityper å anbefale? Evt steder man får tak i?
Har hørt at bilblemma (biltema) batterien skal være bra, men jeg er veeeeeeeeeeldig skeptisk med å bruke ting derfra i godbilen.

Er forøvrig en mr2 mk2.
canbat sine batterien er bra, har solgt mangen av de..
 #278181  av 2r-e-rik

min supra stjeler strøm.. å det er drepen på batterier..
jeg har hatt exide maxxima, optima og sønnak i den bilen som har blitt ødelagt...
men!! så hadde jeg et biltema batteri ifra 2002 stående (skulle bare flytte bilen å trengte et batteri) som jeg puttet i...
å det batteriet har stått i supra'n i 6 måneder!!!!!!!!!!! brand spanki'n new record...

jeg legger inn en post her når batteriet ikke vil mer...

#278233  av lasse

Hmm, blir nok et bilblemma batteri på meg da, de er jo ikke så dyre så det er jo verdt et forsøk...

men ikke si det til noen da...

#278274  av lexusmann

Har veeeldig god erfaring med Exide Maxxima jeg...satt i t20 celican jeg hadde(en del stereo i den)...var utrolig bra, syns den starta litt kjappere da jeg fikk det i :D Eneste minus var vel at det kosta litt, men er kanskje litt billigere nå for tida..syns du burde sjekke det opp i alle fall...

#278286  av lasse

Gitt for biltema gitt, fant et batteri som var akkurat like stort som det gamle, bilen blir jo ikke brukt på vinteren lenger, og ikke har jeg stor stereo heller, så noe voldsomme greier trenger jeg ikke.
Må si det var deilig å få fyra'n igjen i dag :D