TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bladfjærer til ke70! HJELP!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #278252  av junkern

heisann! fikk et lite problem i dag, jeg tok ut bladfjærene på bilen min for å bytte et blad.men da jeg skulle sette den inn igjen røyk selvfølgelig bolten til innfestningen av fjæra inn mot karoseriet i forkant. bolten sitter med en stor foring og lar seg ikke røre selv av 10 tonns pressa på jobben.
Er ikke tilfeldigvis noen som har en fjærpakke liggende til ke 70 stv. 82 mod? er desperat ,da som vanlig toyota ikke har deler til bilen min(ute av produksjon fordi bilen er over 22år).
legger ut bilde av bilen sånn at dere vet hvilken bil det dreier seg om.
Vedlegg
corollan_min_478.jpg
corollan_min_478.jpg (32 kiB) Vist 380 ganger
 #278347  av Ã¸xseth

junkern skrev:heisann! fikk et lite problem i dag, jeg tok ut bladfjærene på bilen min for å bytte et blad.men da jeg skulle sette den inn igjen røyk selvfølgelig bolten til innfestningen av fjæra inn mot karoseriet i forkant. bolten sitter med en stor foring og lar seg ikke røre selv av 10 tonns pressa på jobben.
Er ikke tilfeldigvis noen som har en fjærpakke liggende til ke 70 stv. 82 mod? er desperat ,da som vanlig toyota ikke har deler til bilen min(ute av produksjon fordi bilen er over 22år).
legger ut bilde av bilen sånn at dere vet hvilken bil det dreier seg om.
har du prøvd og varmet opp fjæra det bolten sitter før du tok den i pressa?? stålet utvider seg ved oppvarming.
eller kan du få noen til og lage ei ny til deg, mener jeg har hørt om noen som lager nye bladfjærer på bestilling. husker ikke hva de heter eller hvor de ligger. sorry
 #278452  av Kanakkas

Ang det å få laget nye, så ligger det et firma på Ulvensplitten i Oslo vis a vi "Oslo liftutleie" De lager vistnokk lastebil fjerer mm. fikser sikkert til personbil også om man spør. Kjører forbi der ofte men husker selvfølgelig nå ikke hva de heter, men funker sikkert å søke på gule sider eller kvasir el. Bare et forslag..

EDIT: oslo lastebilservice, heter det firmaet. De skilter med at de er landets eneste fjerfabrikk....
 #278730  av junkern

tusen takk for hjelpen. endte med at jeg banket i filler bolten til den ble tykkere og deretter økte diameteren med 1mm og gjenget opp på nytt, men ser etter senkefjærer. så jeg skal ta kontakt med de som lagde fjærer til lastebil.
 #278814  av junkern

det der var jo knall bra. bare synd at dem kun hadde til foran og ikke bak(hvis det er riktig coilovers da)

har du handla her før el? tenker på evt retur hvis det er feil.
 #278825  av Sven

De har jo bak og. BÃ¥de med og uten justering. Se en gang til du :wink:
Har ikke handla der ennå nei, men er fare for at jeg kommer til å gjøre det etter hvert.
 #281207  av junkern

dem har jkun til sedan. husk at jeg har bladfjærer bak... men men. finner vel ut av det. mulig jeg bare forlenger festeboltene til diffen og senker bakstillingen oppover med hjelp av en kloss eller noe.