TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bestille Auris

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #278558  av Bamsemoms

Hei!

Driver i disse dager å ser på Auris. Ha lyst på ny bil og valget faller nok på Aurisen. Har før hatt en 93mod Civic Vti, og den en Nissan Skyline R34 GTT. Den siste solgte jeg pga at jeg ikke fikk skilter på den. Men det er altså japask bil som hører hjemme her :D

Kommer til å ta bil i fra Danmark da jeg ser at besparelsen er stor og at det er mange som har gjort dette før meg også. Er noen firmaer som gjør dette og det høres veldig bra ut. Bilmodellen jeg ser på er en Toyota Auris 2,0l D4D executive i sort. Har planer om å sette på ett styling kit. Senke bilen med HR fjærer da bilen er skyhøy orginal. Felger og soting kommer også på. Men nå ser det ut til at det kan ta 3.mnd på å få bilen så jeg får bestille og vente :wink:
 #278833  av Bamsemoms

Bestilte bilen like godt fra Norge da jeg fikk en super deal. FÃ¥r bilen til uka.

Gleder meg
 #278838  av Fred

hvilken type og farge ble det?
 #279041  av Bamsemoms

Toyota Auris 2.0 D-4D DPF 126HK 6-GIR i fargen Night Sky Black

Men blir nok til å sette på en tunning box ganske raskt.
Ser på TRC sitt styling kit m/eksos og takvinge. Men vet som sakt veldig lite om passform og finnish. Noen som har handlet fra dem? Vet heller ikke om jeg går for H&R sine fjører eller TTE.

Noen forslag på felger? Tror 18" er den "riktige" dimensjonen
 #279123  av lexusmann

Bamsemoms skrev:Toyota Auris 2.0 D-4D DPF 126HK 6-GIR i fargen Night Sky Black

Men blir nok til å sette på en tunning box ganske raskt.
Ser på TRC sitt styling kit m/eksos og takvinge. Men vet som sakt veldig lite om passform og finnish. Noen som har handlet fra dem? Vet heller ikke om jeg går for H&R sine fjører eller TTE.

Noen forslag på felger? Tror 18" er den "riktige" dimensjonen
Grattis med ny bil!! :D
Hva betyr DPF?? Må få ut bilder etter hvert..... :wink:
 #279124  av Fred

Diesel Particel Filter eller no sånnt.
 #279157  av Goliath

Det er ikke så lenge sia jeg bestilte min også :) Ble en 1.6 bensin pga skulle ha fullmap navi (meg) og automat (fruen), Toyota var litt kjipe sånn sett. Ville gjerne ha en 2.0 diesel med MM og full map ..

Sammme farge som deg Bamsemums, ingen andre fristet iheletatt. Har tatt tintet bakruter (basic grey) og full TMS-pakke.
 #279519  av Bamsemoms

Hei sveis!

Fikk bilen i dag, og fruen og jeg er stor fornøyd. Litt rart i grunn etter å ha hatt Skyline i ett år. Jeg er KJEMPE fornøyd med 2,0l D4D motoren. DPF står for diesel partikkel filter. Skal vist være miljøvenlig. Jeg har prøvd en bil med MM og synes det er litt tregt. Men det er jo en smaksak. I går, ja før bile kom. Kjøpte jeg diesel tuningbox. Denne skal få bilen opp fra 126hk til 150hk. SÅ blir det 360nm. Det burde hjelpe litt. Så har jeg kjøpt noen orgianle Toyota Auris stoff matter som kommer på til sommeren.

Men lurer veldig på om jeg skal gå for trc-tuning sitt kit. Eller TTE. Uansett så skal bilen bli lavere. Da bruker jeg TTE fjører. Har bestilt ny 2din dvd ramme så jeg får inn 2 din spiller. Legger ut bilder og updates når det skjer noe.
 #280137  av Bamsemoms

Da har det skjedd litt igjen :D

Satt på tuningboxen, men synes ikke den ga det helt store. Hjalp noe på topp registeret.

Har også bestilt en god del ting. Jeg gikk for TTE sitt styling sett. Da ble det side skjørter, front leppe, bak leppe, tak spoiler, TTE eksosen, TTE fjører, TTE ratt, TTE pedaler, TTE girkule. Har også besilt fjærnstyrt forvarmer til bilen. Sommer felger har jeg ikke funnet noe som har falt i smak enda. Så alle forslag kan postes. Skal ta noen bilder når jeg begynner med stylinga :)
 #280415  av Bamsemoms

Vet at jeg er helt på jordet når det gjelder å poste bilder. Har tatt noen bilder. Stylingen har jeg sendt til lakkering og den lovet di skulle være ferdig til mandag.
Det eneste som ikke har kommet er rattet, og så skal bilen inn for å få montert fjærnstyrt forvarmer av bilen.
Vedlegg
Pedaler og girkule fra TTE
Pedaler og girkule fra TTE
IMG_2115.jpg (272.37 kiB) Vist 2959 ganger
2.din DVD ramme.
2.din DVD ramme.
IMG_2116.jpg (291.82 kiB) Vist 2960 ganger
TTE senkefjørene, litt lavere må bilen
TTE senkefjørene, litt lavere må bilen
IMG_2117.jpg (515.72 kiB) Vist 2959 ganger
TTE eksosen. Fine saker
TTE eksosen. Fine saker
IMG_2118.jpg (538.23 kiB) Vist 2963 ganger
TTE logoen. Gleder meg til å få dette montert
TTE logoen. Gleder meg til å få dette montert
IMG_2119.jpg (463.68 kiB) Vist 2959 ganger
 #280501  av Goliath

Spennende å se (og høre) hvordan TTE-eksosen gjør seg. Vurderer dette selv men har ikke noe efaring med å montere slikt selv og da går det naturligvis noen høvdinger for montering desverre.
Har ennå ikke sett noe annen dobbelpotte som passer til original TTE-skjørt (bortsett fra selvmekk da).
 #280503  av Zepticon

Goliath skrev:Spennende å se (og høre) hvordan TTE-eksosen gjør seg. Vurderer dette selv men har ikke noe efaring med å montere slikt selv og da går det naturligvis noen høvdinger for montering desverre.
Har ennå ikke sett noe annen dobbelpotte som passer til original TTE-skjørt (bortsett fra selvmekk da).
Man blir ikke født med erfarin ;) en gang er den første for alle... BAre du har verktøy en jekk, og noen biltema bukker så er det smal sak å skifte eksos ;)
 #280513  av Fred

Hvis man har håp om å høre eller merke forskjell med tte eksos, så trur jeg man blir skuffa....
Eneste det hjelper på er utseende...
 #280514  av Bamsemoms

Jeg har ikke noe problem med å montere slikt. Nå har jeg bygd opp ett par biler tidligere.

Kan ta å poste bilder av dem.

Bilde

Bilde

Bilde
 #280515  av Bamsemoms

Fred skrev:Hvis man har håp om å høre eller merke forskjell med tte eksos, så trur jeg man blir skuffa....
Eneste det hjelper på er utseende...
Merker ikke noe forskjell. Eneste er for utsende. Kansje litt annen lyd.