TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Noen av Toyotafolket som har erfaring med subaru?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #278787  av jumbo
 
Vurderer å bytte ut bilene med en helårsbil til sommeren, og da er det egentlig ganske få valg det står mellom.... WRX/STI, EVO og en 95+ GT4 er vel egentlig valgene jeg kunne tenke meg... Men kunne egentlig helst ha lyst på noe litt nyere enn Celica, og da er det egentlig bare WRXen som er igjen som et prisalternativ jeg kan klare. EVOer er tilsynelatende enda sjeldnere og dyrere enn STIer...

Så... er det noen av dere som har noe erfaringer med Subaru generelt, og gjerne WRX kontra WRX STI-utgaven? Forskjellene i specs er jo åpenbare, men er fristet til å gå for en vanlig WRX uansett og heller oppgradere understell.

Alle meninger velkomne
 #278797  av Supramk3turbo
 
Heisann, Subaru ja :wink:

Vist det hadde stått mellom en wrx og en celica gt4 så hadde jeg glatt gått for subaru. Kanskje lettere å få mere power ut av celica'n men det er vist ingen spesielt morsom motor å skru på, holder heller ikke så sinnsykt bra. Subaru har jo sine boxere da, grom lyd, bra motorer. Men når det først skjer noe med de bilene så.....koster det. Ville nok hatt mere glede av en wrx, åsså får du jo en nyere å bedre bil. Blir fort mye skruing på en gt4 som er blitt kjørt hardt fra dag 1.

Har ingen erfaring med noen av bilene, men det er nå min mening:)
 #278799  av sleeper
 
største forskjellen jeg vet om and wrx og sti er gikassa.. den som sitter i sti tåler visnok MYE juling, mens den som sitter i wrx er laget av tyggegummi og sølvpapir...

og når det gjelder hvilken bil du burde velge så er det klart at wrx er en nyere bil, men etter og ha kjørt både st205 og wrx en del ganger så må jeg si at st205`n er mye morsomere og kjøre..
 #278839  av toyparts/mvp norge
 
sleeper skrev:største forskjellen jeg vet om and wrx og sti er gikassa.. den som sitter i sti tåler visnok MYE juling, mens den som sitter i wrx er laget av tyggegummi og sølvpapir...

og når det gjelder hvilken bil du burde velge så er det klart at wrx er en nyere bil, men etter og ha kjørt både st205 og wrx en del ganger så må jeg si at st205`n er mye morsomere og kjøre..
Jeg sier meg FULLSTENDIG enig, har også byttet noen kasser på wrx, kan ikke si jeg er imponert, en annen ting er for de som er vant til biler med motor blir rimelig skuffet over lyden i en boxer, for min del blir det bare helt feil.
 #278933  av KK-ma70
 
Etter det jeg har forstått så er alt av drivverk og hjuloppheng mye bedre dimensjonert på STI'n. Stivere stag, bedre foringer ovs..
Vet at støtdemperene er et problem på STI da. Kan gjelde WRX også. De stivner og blir trege. Dette er p.g.a at bilen ikke blir "brukt" nok over lengere tid. Så hvis bilen blir brukt mye til bykjøring, må du nok regne med å bytte dempere... Ikke at det er noe problem for deg da :D

Med rette eksosanlegger er boxerlyden helt rå 8)
 #279271  av chris
 
jumbo skrev:Vurderer å bytte ut bilene med en helårsbil til sommeren, og da er det egentlig ganske få valg det står mellom.... WRX/STI, EVO og en 95+ GT4 er vel egentlig valgene jeg kunne tenke meg... Men kunne egentlig helst ha lyst på noe litt nyere enn Celica, og da er det egentlig bare WRXen som er igjen som et prisalternativ jeg kan klare. EVOer er tilsynelatende enda sjeldnere og dyrere enn STIer...

Så... er det noen av dere som har noe erfaringer med Subaru generelt, og gjerne WRX kontra WRX STI-utgaven? Forskjellene i specs er jo åpenbare, men er fristet til å gå for en vanlig WRX uansett og heller oppgradere understell.

Alle meninger velkomne

Evo Evo Evo Evo Evo Evo Evo Evo Evo Evo Evo Evo Evo Evo Evo Evo Evo Evo Evo Evo Evo ;) :twisted: 8)

"Alle" har jo Subaru for tiden, ser de jo overalt. Evo er både fetere, kulere, og sjeldnere... eh.. og en del dyrere. Men pytt. Du har da råd til det du? :mrgreen:
 #279279  av jumbo
 
chris skrev:"Alle" har jo Subaru for tiden, ser de jo overalt. Evo er både fetere, kulere, og sjeldnere... eh.. og en del dyrere. Men pytt. Du har da råd til det du? :mrgreen:
Nei, ikke etter at jeg har kjøpt så mye dyrt bilstereoutstyr fra trondheim :P :lol:

Nah, men mer seriøst så er nok en 2002+ litt utenfor prisrekkevidde. Ikke mye, men litt.

Mulig jeg ender opp på en standard ikke-blå WRX i steden, oppgraderer understell og begrenser banekjøringa til vintern slik at krefter ikke er like forbanna viktig.
 #279307  av turbomoen
 
som sakt tidleg å posten so er girkassene laget av marie kjeks på wrx'en men på sti er den vist laget veldig solid iforhold den skal vist tåle ein del juling.
å eg synest lyden er feit nor den går på tomgang men høyrest ut som ein trimma moped nor den gjer på.
celica driverk å girkasse er veldigt solid å toler ganske mykje juling.
 #279773  av chris
 
jumbo skrev:
chris skrev:"Alle" har jo Subaru for tiden, ser de jo overalt. Evo er både fetere, kulere, og sjeldnere... eh.. og en del dyrere. Men pytt. Du har da råd til det du? :mrgreen:
Nei, ikke etter at jeg har kjøpt så mye dyrt bilstereoutstyr fra trondheim :P :lol:
Du fikk det sikkert så billig at det nesten var DU som fikk betalt tenker jeg :lol:
jumbo skrev: Mulig jeg ender opp på en standard ikke-blå WRX i steden, oppgraderer understell og begrenser banekjøringa til vintern slik at krefter ikke er like forbanna viktig.
Finnes de i ikke-blå også? :shock: :lol: