TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Komplett motoroverhalingsliste 3s-gte?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #279015  av Master

Halloen!

Er det noen som vet av en eller kan skrive en liste over hva slags deler det er lurt å bytte hvis en skal overhale en 3s-gte og forhåpentligvis slippe og åpne den på noen år fremover? :)

Jeg planlegger turbokit fra ATS (td06 - 380hk) men før den kommer på plass ønsker jeg motoren i tipp topp stand.
Jeg vil sikkert kjøpe wisecostempler og eagle råder fra ebay og putte i bare for å gjøre det - nyborra med nye stempel, ringer etc må til.. Ståltoppakning blir det nok også.

Ellers blir det stort sett originale toyota deler, vannpumpe, oljepumpe, register, ++

Spørsmålet er vel konkret HVA, gjerne med delenummer / pris, som bør kjøpes inn.

Takker på forhånd!
 #279029  av Helmer

Du har vel nevnt det meste selv, men komplett pakningssett til motor, evt bytte ut morkne gummislanger og motorfester, evt slipe ventiler siden de uansett må ut. Studs bør du ha hvis du skal bytte til ståltoppakning. Å klutsjen er det jo lurt å sjekke siden motor skal ut.
 #279090  av Xlr8

Toyparts har jo overhalings kitt. til en ok pris vill jeg si..
 #279976  av Kanakkas

Bare husk på at "komplett" motorpakningsett fra Toyota ikke er komplett!
Måtte kjøpe masse pakninger i tillegg til det settet. Har ikke delenr på disse akkuratt nå men kan se om jeg finner det, hvis jeg ikke glemmer det... :roll:

Anbefaller også å bytte "hose from hell" varme isolert slange som går inn på oljekjøleren.
Ellers er du i tvil om noe bør byttes, så bør det nok det. Koster lite tid og penger når motor først er i biter.

Virker som du veit om det meste, så er bare å skru å kose seg... :)