TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 pÃ¥ autodb

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #279504  av Abramz

ikke 250hk i us motorn :)
Vis han ike har gjort nå mer me motorn da...
Men ellers ser d litt bra ut ja...
 #279511  av Supramk3turbo

Tviler litt på den triptronic'en altså. Var ikke veldig vanlig med triptronic i 91, tror også det er greit vanskelig å få til på den bilen.
 #279512  av ludde

Hva tror dere han mener med tiptronic da?

Som svar når jeg spurte om hvorfor det var 250 og ikke de vanlige 225 så svarte han at han har satt på større eksos og derfor går den automatisk opp på 1 bar og ikke 0.8 som er standard...

HÃ¥per faen ikke at bilen har en skitten automatkasse... Er ikke veldig fan av det
 #279557  av CelicaTurbo

angående triptronic har han nok bare krysset av feil i listen når han annonserte. Det finnes ingen turbo MR2 med automatkasse orginalt.. Angående effekten så vil jo turbotrykket øke ved montering av eksos slik at også effekten øker. 250 er kanskje litt optimistisk der med mindre han har gjort mer, men det er heller ikke på noen måte urimelig av selger å påstå at det er ca 250 i bilen.. Det virker jo som om motor er byttet, og da trolig til en motor fra Japan. Har motorstyringen da også blitt byttet til den japanske ecu'en så kan det bety høyere effekt enn hva man kunne ha forventet av en amerikansk bil som standard, men da vil også motoren være mer kresen på oktantallet i bensinen. Så, kanskje det er 250 i bilen eller kanskje ikke, men personlig synes jeg ikke det er noe spesielt å bemerke på det i annonsen annet enn at kjøper bør være klar over at tallet bare er en antakelse ;)
 #279597  av sinkz

mannuelt gear pådenne og japansk motor 3" dp fin bil
 #279617  av ludde

Takker zinks...

kjenner du eieren? for kan hende jeg drar for å se på den om en stund
 #279792  av Marcus

CelicaTurbo skrev: Det finnes ingen turbo MR2 med automatkasse orginalt..
Synes jeg leste på et internasjonalt MR2-forum at det fantes US-modeller med automatkasse?

I følge wikipedia står den oppført med automatkasse også: http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_MR2 ... 90-1999.29
 #279802  av Sven

Marcus skrev:
Synes jeg leste på et internasjonalt MR2-forum at det fantes US-modeller med automatkasse?

I følge wikipedia står den oppført med automatkasse også: http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_MR2 ... 90-1999.29
Les :wink:
 #279892  av CelicaTurbo

Marcus skrev:

MR2 finnes med automatkasse ja, men ikke i kombinasjon med turbomotoren :)
 #284367  av adrian

CelicaTurbo skrev:
Marcus skrev:

MR2 finnes med automatkasse ja, men ikke i kombinasjon med turbomotoren :)
skal bare bekrefte å si at jeg HAR en mr2 med automat den har 2,2l 136hk det er en 5s-fe motor i den
 #284843  av Abramz

adrian skrev:skal bare bekrefte å si at jeg HAR en mr2 med automat den har 2,2l 136hk det er en 5s-fe motor i den
gjetter jeg rett vis jeg spør om du har en rød? :o
Fint me flere mr2 i narvik da :)
 #284846  av adrian

Abramz skrev:
adrian skrev:skal bare bekrefte å si at jeg HAR en mr2 med automat den har 2,2l 136hk det er en 5s-fe motor i den
gjetter jeg rett vis jeg spør om du har en rød? :o
Fint me flere mr2 i narvik da :)
feil den er svart, men har ikke hatt bilen min i narvik siden september. bilen står i tromsø siden det er litt langt i fra plasser i forhold til narvik.