TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Helix Espirit E300

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #280462  av Mr2MK

Noen som har erfaringer med denne subben? Står i annonsen at den kunne bygges i kasser fra 20-45 liter, lukket eller bassrefleks (Veldig informativt :roll: ).
Sto videre i papirene som fulgte med at den skulle ha 30 liter portet kasse eller 65 liter lukket. får ikke dette til å stemme, skal ikke portet kasse ha større volum enn lukkede kasser? eller varierer dette? tenkte kanskje det kunne være en skrivefeil :?
 #280474  av ArildM

Vet ikke ang sub, men ang kasse høres det normalt ut med 20L for en lukket og 45L for en portet kasse. Så det blir rett det du sier.
 #280482  av chris

Mr2MK skrev:Noen som har erfaringer med denne subben? Står i annonsen at den kunne bygges i kasser fra 20-45 liter, lukket eller bassrefleks (Veldig informativt :roll: ).
Sto videre i papirene som fulgte med at den skulle ha 30 liter portet kasse eller 65 liter lukket. får ikke dette til å stemme, skal ikke portet kasse ha større volum enn lukkede kasser? eller varierer dette? tenkte kanskje det kunne være en skrivefeil :?
Jeg har vært borti basser som skal ha større kasse lukket enn portet, men dette er veldig sjeldent. Normalt er det motsatt.
 #280511  av Mr2MK

Finnes det en plass på nettet jeg kan skrive inn verdiene på subben og finne rett volum til den? Stoler ikke på skrivet som fulgte med.
Det jeg skrev tidligere om anbefalt volumet står på engelsk. Samme står lengre ned på russisk (tror jeg :) ) eneste jeg kjenner igjen er bildene og volumet som er oppgitt i tall, resten står med uforståelige bokstaver :) Og der står det i såfall oppgitt 35 liter på lukket og ikke 65 som på engelsk. (tallene for portet kasse er de samme) Derfor tror jeg kanskje det er en skrivefeil.
 #280523  av chris

Mr2MK skrev:Finnes det en plass på nettet jeg kan skrive inn verdiene på subben og finne rett volum til den? Stoler ikke på skrivet som fulgte med.
Det jeg skrev tidligere om anbefalt volumet står på engelsk. Samme står lengre ned på russisk (tror jeg :) ) eneste jeg kjenner igjen er bildene og volumet som er oppgitt i tall, resten står med uforståelige bokstaver :) Og der står det i såfall oppgitt 35 liter på lukket og ikke 65 som på engelsk. (tallene for portet kasse er de samme) Derfor tror jeg kanskje det er en skrivefeil.
Tror ikke det finnes noen nettside, men det finnes programmer som beregner dette. Ved hjelp av disse programmene kan du ikke bare finne ut kassevolum, men du kan tune kassen til bestemte frekvenser og finne ut portlengde etc.
 #280915  av angrykid

Det skal finnes en slik kalkulator på ljudia sine sider, tror jeg.. TROR jeg.. mener det var der jeg så en slik en som du er ute etter.

Prøv å søk etter beregne kassevolum på google. :)