TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• EU kontroll.. Frist?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #280595  av perchr

Hei, bare lurte på hvordan det er med eu-kontroll osv.. MR2en skulle jo vært til kontroll i Januar, men har ikke blitt gjort pga. røket giroverføring.. Tenkte i midlertid å fikse dette nå, så spørsmålet er da om måneden en har for eu-kontroll er absolutt på en måte.. Jeg kan ikke kjøre bilen nå?
 #280596  av Supramk3turbo

Neida, det er ikke noe stort problem. Det blir jo avskiltingsbegjær på bilen din da. Men det går somregel greit:) Går det flere måneder kan politiet/BT plutselig stå på døra for å hente skiltene dine.
 #280601  av CelicaTurbo

Du får også en "gratis" måned etter fristen "for å oppklare eventuelle misforståelser" som dem kaller det, dvs at om kontrollfristen din er januar så mottar du et brev i løpet av februar som forteller deg at du har ut februar måned før den blir begjært avskiltet. Men, når den er begjært avskiltet så oppsøker de jo ikke garasjen din for å hente skiltene da, men du bør ikke akkurat kjøre rundt med bilen heller ;)
 #280604  av Supramk3turbo

Nei de kommer kanskje ikke hjem. Men brodern ble avskiltet mens den sto parkert på jobben, på baksiden av bygningen, så de vet hvor de skal lete når de først er ute etter noen.
 #280611  av kenobi_

Du får jo som sagt en " Gratis mnd" før du må vise den. Men du kan også søke om forlengelse slik at du kan få fikset bilen. Jeg hadde samme problemet med en bil jeg hadde før. Bare ring dem og forklar problemet. At du ønsker å reparere bilen din selv pga verksted = dyrt. eller at du går på skole og har eksamen men du skal ordne det etter eksamen etc.

Men du må sende søknaden før gratis mnd går ut, og helst før. Da jeg snakket med biltilsynet så var ikke en utsettelse noe problem. Men det er jo grenser på hvor lenge du kan forlenge det. :D