Utrolig artig diskusjon er det i alle fall.
Spørs litt hva en definerer som gode veier også da. Står fremdeles på mitt når det gjelder kjøring på E6 i fra Bodø til Tønsberg, mye av de beste veiene er feks i Trondheimsområdet (Stjørdal-Trondheim = BRA), og E6 før og etter Oslo. Dette reflekterer jo ikke faktisk veistandard på mindre veier i og rundt disse byene
Gode veier i Statens/Biltilsynets øyne er vel en vei som en helt standard bil kan kjøre på uten å få større skader over en viss tid? Og akkurat det punktet mener jeg at de fleste veier innfrir.
Men jeg hadde som de fleste andre her inne på forumet godt kunne ha tenkt meg veier som hadde passet bedre for biler med senk og lavprofildekk (kjipt med skeive felger etter en sesong)...
Men så må en spørre seg om kommer dette noen gang til å bli bedre? Kanskje vedvarende klaging i større skala og store oppslag i nyhetsbildet ofte kan føre til en prosentvis bedring over en lengre periode (flere regjeringer?)?