Ny bil, litt småproblemer
Legg innLagt inn:02 mar 2008 21:02
Hei, da var bilen kommet til Oslo etter en litt slitsom tur til Dombås og hjem igår
. Her er den ved siden av den andre bilen min 
Motoren virker frisk og rask! Men det har seg slik at under hard belastning lukter det varmt / motor i coupè. Er dette vanlig og kan jeg kanskje modifisere luftingen til motorrommet litt så den får bedre kjøling?
Så har vi en merkelig greie med 3 gir. Ved full akselerasjon girer den lett som ingen ting, mens ved vanlig kjøring må jeg mellomgasse ETTER jeg har ført spaken i posisjon. Andre ganger går det ved vanlig kjøring hvis jeg er litt bestemt! Dvs det virker som en overføringsfeil og ikke sync ringene da jeg ville hatt problemer med å skyve spaken i posisjon. Her skraper det når jeg prøver og slippe clutchen og ikke når jeg fører den i gir... Det virker som jeg rett og slett ikke får dyttet den helt inn og at vridningen motoren gjør ved gasspådrag gir den siste mm som skal til... Noen som har vært borte i dette før og vet om det er justeringsmuligheter på giroverføringene? Motoren er fra en corolla...
Så lever tomgangen sitt eget liv
. Men det sto noen gode tips om det her jeg skal teste ut.
Ellers er det jo interessant å vite om noen gode erfaringer med turbokit til mk1? Gjerne bolt on... Sånn for sommeren...
Hvis noen har noen enkle metoder å modifisere kaldstart dysen eller gi den mer bensin på er jeg veldig takknemlig for det og


Motoren virker frisk og rask! Men det har seg slik at under hard belastning lukter det varmt / motor i coupè. Er dette vanlig og kan jeg kanskje modifisere luftingen til motorrommet litt så den får bedre kjøling?
Så har vi en merkelig greie med 3 gir. Ved full akselerasjon girer den lett som ingen ting, mens ved vanlig kjøring må jeg mellomgasse ETTER jeg har ført spaken i posisjon. Andre ganger går det ved vanlig kjøring hvis jeg er litt bestemt! Dvs det virker som en overføringsfeil og ikke sync ringene da jeg ville hatt problemer med å skyve spaken i posisjon. Her skraper det når jeg prøver og slippe clutchen og ikke når jeg fører den i gir... Det virker som jeg rett og slett ikke får dyttet den helt inn og at vridningen motoren gjør ved gasspådrag gir den siste mm som skal til... Noen som har vært borte i dette før og vet om det er justeringsmuligheter på giroverføringene? Motoren er fra en corolla...
Så lever tomgangen sitt eget liv

Ellers er det jo interessant å vite om noen gode erfaringer med turbokit til mk1? Gjerne bolt on... Sånn for sommeren...
Hvis noen har noen enkle metoder å modifisere kaldstart dysen eller gi den mer bensin på er jeg veldig takknemlig for det og
