TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• feilkode 12 ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #281925  av kai

hva betyr feilkode 12 på en carina e 93 mod ? å finnes det en japansk å en engelsk type carina e ? :?:
 #281961  av Wishmaster

turtallsgiversensor antageligvis. må eventuelt bytte fordeler :)
 #281962  av junkern

det fins en type japansk og en engelsk type, men ingen japanske er levert i andre land en asia. alle i europa kommer fra england og(det ser du på chassi nr, starter på stb). feilkoden husker jeg ikke hva er akkurat nå, men tror det er kam sensoren din som er ødelagt.
 #281969  av kai

da jeg lurer på hvorfor det finnes japansk type å eng type er at det er veldig stor forskjell på fordelerene :(
 #282086  av kai

det fins en type japansk og en engelsk type, men ingen japanske er levert i andre land en asia. alle i europa kommer fra england og(det ser du på chassi nr, starter på stb). stemmer dette?
 #282141  av junkern

jeg vet det stemmer, men det med fordelerene kan være forskjell på motor type, begge heter 4a-fe, men en av dem er lean burn motor og den andre er en standard motor. lean burn har monter dysene i innsugsmanifold og vanlig har montert dysene rett inn i blokka, lean burn bruker bosh fordeler og vanlig bruker toyota fordeler. hjalp dette noe da?