Dette er ikke lite pinlig. har vært MR2 eier i litt over en måned nå Og første skandale er (?) allerede et faktum. for noen uker siden var jeg og en kompis av meg ute og cruiset.. fant ut at jeg burde kjøpe noe olje siden jeg skulle fylle bensin likevel. Nå har det seg slik at kompisen min har en del mer peil enn hva jeg har, så jeg spurte: har det noe å si hva slags olje jeg har på? bilen bruker syntetisk olje. så sier han: neida, spiller ingen rolle hva slags merke det er, så lenge det er syntetisk ja.
så mens jeg fyller bensin har han allerede vært inne og fått tak i en 4 liters kanne (som jeg må betale for) og begynner å fylle på...
Nå har jeg kjørt rundt i ca 3 uker, og sjekket oljen her om dagen.. var minket en del.. så jeg tenkte at jeg burde fylle på. Stakk innom en bensinstasjon for å fylle olje, tenkte jeg burde ta samme som sist. Så tar jeg frem en kanne. Der står det Delsyntetisk.... og det skumle var jo at de med delsyntetisk og syntetisk er jo så å si prikk lik! så det var da jeg fikk en misstanke... kjøpte en kanne 4 liter syntetisk olje og stakk hjem for å sjekke hva kompisen min faktisk hadde fylt på den dagen.. og joda.. gankse riktig... han hadde helt nedpå DELSYNTETISK olje......!!!
FAEN så irriterende.. mister jo nattesøvn jeg nå over dete.. og jeg har akkurat kommet hjem fra jobb. har jobbet 17,5 timer siden i går til i dag tidelig.. og nå får jeg vel neppe sove med denne grufulle undringen hengende over meg. jeg har jo kjørt rundt i 3 uker med FEIL type olje ..... skal noe gjøres skikkelig må man gjøre det selv, nå har jeg iallefall lært... :\
Men ja... Er dette veldig ille? har det noe å si? hva bør jeg gjøre?
noen sier at man må for ALL del ikke fylle på delsyntetisk fordi da begynner den å bruke me olje, og leke osv osv... mens andre sier at det ikke har noe å si, at man ikke BØR gjøre det, men at olje er olje, og at high preformance biler bør ha syntetisk.. eh,.. hva skal jeg tro på!?
er motoren fucka nå? eller går det bra om jeg bare tapper ut den oljen som er der nå med en gang, og fyller på ny syntetisk? må jeg ha bilen på verksted og skru fra hverandre hele shiten nåda eller er det bare en bagatell?
unnskyld den lange frustrerte posten, men jeg har zip zada nada peil på slikt, og som dere kan tenke dere så er det litt kipt å gå rundt å lure på om din nye MR2 er på vei til den sikre død eller ikke...
For dere som gadd å lese alt, håper dere har noen gode tips til meg nå! jeg går nemlig til sengs med allvorlige spasmer her nå...så får jeg håpe her er noen gode svar fra oven når jeg våkner...
så mens jeg fyller bensin har han allerede vært inne og fått tak i en 4 liters kanne (som jeg må betale for) og begynner å fylle på...
Nå har jeg kjørt rundt i ca 3 uker, og sjekket oljen her om dagen.. var minket en del.. så jeg tenkte at jeg burde fylle på. Stakk innom en bensinstasjon for å fylle olje, tenkte jeg burde ta samme som sist. Så tar jeg frem en kanne. Der står det Delsyntetisk.... og det skumle var jo at de med delsyntetisk og syntetisk er jo så å si prikk lik! så det var da jeg fikk en misstanke... kjøpte en kanne 4 liter syntetisk olje og stakk hjem for å sjekke hva kompisen min faktisk hadde fylt på den dagen.. og joda.. gankse riktig... han hadde helt nedpå DELSYNTETISK olje......!!!
FAEN så irriterende.. mister jo nattesøvn jeg nå over dete.. og jeg har akkurat kommet hjem fra jobb. har jobbet 17,5 timer siden i går til i dag tidelig.. og nå får jeg vel neppe sove med denne grufulle undringen hengende over meg. jeg har jo kjørt rundt i 3 uker med FEIL type olje ..... skal noe gjøres skikkelig må man gjøre det selv, nå har jeg iallefall lært... :\
Men ja... Er dette veldig ille? har det noe å si? hva bør jeg gjøre?
noen sier at man må for ALL del ikke fylle på delsyntetisk fordi da begynner den å bruke me olje, og leke osv osv... mens andre sier at det ikke har noe å si, at man ikke BØR gjøre det, men at olje er olje, og at high preformance biler bør ha syntetisk.. eh,.. hva skal jeg tro på!?
er motoren fucka nå? eller går det bra om jeg bare tapper ut den oljen som er der nå med en gang, og fyller på ny syntetisk? må jeg ha bilen på verksted og skru fra hverandre hele shiten nåda eller er det bare en bagatell?
unnskyld den lange frustrerte posten, men jeg har zip zada nada peil på slikt, og som dere kan tenke dere så er det litt kipt å gå rundt å lure på om din nye MR2 er på vei til den sikre død eller ikke...

For dere som gadd å lese alt, håper dere har noen gode tips til meg nå! jeg går nemlig til sengs med allvorlige spasmer her nå...så får jeg håpe her er noen gode svar fra oven når jeg våkner...

- MR2 TURBO -