TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvit røyk fra eksos

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #283264  av Mats

Heihar fått noen problemer medmin1988 Supra MK3

Da jeg kjørte den ig går begynte det plutselig å velte ut store mengder hvit røyk bak bilen.
Sjekka det litt røyken kom bare når jeg bremser på girene og litt når det går på tomgang.
Det kommer også kun etter at motoren har gått seg orgentlig varm.
Samtidig får jeg ikke no varme inn i bilen.

Noen som har noen forslag til hva det kan være?
 #283266  av Pgus

Toppakningen har røket...

Du får ikke noe varme inne bilen fordi det er lite kjøleveske igjen.
Men jeg kan love deg at ikke motoren er kald...

Det er ikke bra for motoren om du forsetter å kjøre det kan bli dyrere.
 #283268  av Mats

Har satt bilen fra meg nå så den går ikke.
Fulgte hele tiden med på temp måleren men denne flyttet seg ikke fra nominell temp
 #283336  av Lørnings

kjølevannet går ut i eksosen. Gratulerer, og velkommen etter, du har en kosejobb foran deg :wink: Bare å få tak i en stålpakning og noen skikkelige topplokksbolter så setter du igang :D
 #283369  av ArildM

Får grei varme inn i bilen, men har litt olje og veskeforbruk samtidig som det er en del hvit røyk ja.

Nå har jeg kjørt med dette i over ett år og trodd at dette bare er noe som er sånn som det er, men det kan altså være topppakning som er gåen hos meg også? :)
 #283381  av Pgus

Veskeforbruk kommer enten av at det er en liten lekkasje i en slang, eller at toppakningen er gåen...

Dersom det samtidig ryker hvitt av bilen når den er varm (ikke kald, da ryker det av alle biler), så tror jeg at den er gåen..

Men er det ikke bare å kjøre den motoren du har inntil den står, og så sette inn en 4qgze :P
 #283408  av Mats

Har sjekka vannomløpet alle vannførende slanger blir varme. Det er ikke no olje i vannet eller motsatt.
Tok av oljefyllingslokket for å kjenne var verken vakum eller overtrykk i systemet.
Var heller ikke no overtrykk i vannsystemet, testa på radiatoren.

Siden den ikke blander olje lurer jeg rett og slett på om det kan være turboen det er no feil med
 #283411  av Supramk3turbo

Gikk bilen som den pleier når dette skjedde da??
 #283418  av Supramk3turbo

Å du har ikke vært plaget med at Olje å vann må fylles på ofte??
 #283423  av Mats

Har ikke hatt no problem, med det så langt men har nylig kjøpt den.
Deyt er tydelig at den brenner olje på eksosen så må nok fylle på ja
Har holdt øye med oljenivået og peilet den ofte men ikke merket no nedgang
 #283508  av toyparts/mvp norge

Er garantert ventiltettninger og toppakning på din som de siste 20-30 bilene vi har tatt det på hehehe.
 #283524  av ArildM

OT: Jepp det som var planen, kjøre til det raser og så sette i ny motor (gjerne 4AGZE :) ).