TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• NA motor med turbo?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #283455  av Mr2Kenneth

Viss jeg vill sette turbo på min NA motor, 1991 modell. Hvordan vill dette gå viss jeg ser etter 220-250hk. Hva vill dette koste meg, og får jeg kjøpt det jeg trenger ved bolt-on deler?
 #283460  av doffy

Du vil sikkert få det både billigere, mindre arbeid og tidsbesparende hvis du bytter hele sulamitten i en fin omgang
 #283463  av Mr2Kenneth

doffy skrev:Du vil sikkert få det både billigere, mindre arbeid og tidsbesparende hvis du bytter hele sulamitten i en fin omgang
Det jeg trodde.. Verdt å spørre før man svir av 25-30k på motor.
 #283583  av doffy

ja du har 2. gen til mr2 med 215 hk hos gadbjerg, den koster 16000 danske mener jeg og 3. gen til 19000 danske. 3. gen har såvidt jeg har fått med meg bedre potensiale å trimme på med tanke på innmat og girkasse, og sikkert litt annet tjafs siden den er nyere
 #283630  av doffy

Mr2Kenneth skrev:Det var jo grisebilligt! tror jeg må ha en 3.gen da =D
Så må du ikke glemme at du må fra norske til danske, så må den momses når du skal ha den inn, tro meg går fort penger.. Men er jo jævli gøy da :D
 #285124  av Veggi

Må motorer momses da. Sist jeg skulle kjøpe motor fra Danmark fikk jeg høre at jeg ikke trengte betale moms fordi alt av bildeler er momsfritt inn til Norge. Det gjaldt da også motorer. kan være han selgeren var helt på bærtur, men var nå det jeg fikk beskjed om å den prisen jeg måtte betale var veldig billig så.
 #285134  av Mr2Kenneth

Veggi, jeg er en sånn person at jeg liker å se ting før jeg kjøper dem. Lurte på om du også var det? så kunne vi tatt en tur ned til danmark for å se motorene før man betaler?
 #285157  av doffy

Veggi skrev:Må motorer momses da. Sist jeg skulle kjøpe motor fra Danmark fikk jeg høre at jeg ikke trengte betale moms fordi alt av bildeler er momsfritt inn til Norge. Det gjaldt da også motorer. kan være han selgeren var helt på bærtur, men var nå det jeg fikk beskjed om å den prisen jeg måtte betale var veldig billig så.

Jeg har og hørt at bildeler er momsfritt, men det er ihvertfall feil når det gjelder sånne summer. du må faktisk momse for motoren og fraktkostnader.
 #285212  av doffy

møkkamann skrev:
Mr2Kenneth skrev:Veggi, jeg er en sånn person at jeg liker å se ting før jeg kjøper dem. Lurte på om du også var det? så kunne vi tatt en tur ned til danmark for å se motorene før man betaler?

du kan være med meg, så kan vi drikke øl og herie på horehus der nede.. Hehehehehehehe. :D :D :D :D er du me eller???
Send meg en pm om når vi reier.. Kan jeg låne penger til turen av deg?? hehehe, har brukt alle pengene på bilen min og dekk, jeg spinner så mye skjønner du.. hehehehehehehehehehehehhehehhehehh. :D :D :D :D :D :D :D :D Er rått med bil... jeg kan vedde på at jeg er best å kjøre bil av alle her inne, det vet jeg egentlig... hehehhe, men dere er sikkert flnke dere og. hehehehheheheheh :D :D :D :D

sinnsyke mann
 #285272  av møkkamann

Mr2Kenneth skrev:Sokker er ikke til å røykes vettu...

Hva mener du????? Hehehehehehehheheheh.. Vi kan kappkjøre en dag.. Eller TØR du ikke hehehehehhehe. Mot den RÅE bilen MIN!!!!! hehehehehehehhehe :D :D :D
 #285273  av møkkamann

doffy skrev:
møkkamann skrev:
Mr2Kenneth skrev:Veggi, jeg er en sånn person at jeg liker å se ting før jeg kjøper dem. Lurte på om du også var det? så kunne vi tatt en tur ned til danmark for å se motorene før man betaler?

du kan være med meg, så kan vi drikke øl og herie på horehus der nede.. Hehehehehehehe. :D :D :D :D er du me eller???
Send meg en pm om når vi reier.. Kan jeg låne penger til turen av deg?? hehehe, har brukt alle pengene på bilen min og dekk, jeg spinner så mye skjønner du.. hehehehehehehehehehehehhehehhehehh. :D :D :D :D :D :D :D :D Er rått med bil... jeg kan vedde på at jeg er best å kjøre bil av alle her inne, det vet jeg egentlig... hehehhe, men dere er sikkert flnke dere og. hehehehheheheheh :D :D :D :D

sinnsyke mann
Jasså du sier det du-???? hehehehehheheheehehehheheheheheehhehehhehehhe. sier ikke det når jeg ser deg i speilet mit. ehehhehehehhehehhehehhehe :lol: :lol:
 #285282  av Amund

møkkamann skrev:
Mr2Kenneth skrev:Sokker er ikke til å røykes vettu...

Hva mener du????? Hehehehehehehheheheh.. Vi kan kappkjøre en dag.. Eller TØR du ikke hehehehehhehe. Mot den RÅE bilen MIN!!!!! hehehehehehehhehe :D :D :D
Kva for ein av bilene då? Den raude, eller den kvite/brune/gusjebrungulgrøn-farga? eller? :wink: